Komradio headset som funkar?

kuba

Hey
Gick med
22 May 2007
Tjena

Funderar på att köpa denna till min Cobra 750:

Klicka för länk!
33430_3.jpg

Någon som köpt o testat denna? Funkar den att ha i hjälmen? Eller har ni tips på annat komradio-headset med single 2,5mm kontakt som är bättre lämpad?

//jacob

Jag lånat tråden lite...

Jag funderar på att köpa mig detta kit på Jula.Topcom Twintalker 6800 kostar 600 spänn. Någon som har erfarenheter av detta?

Hur funkar det med sånt här när man kommer upp i lite högra hastigheter?

topcomcz5.jpg

Jag funderar på att köpa mig detta kit på Jula.Topcom Twintalker 6800 kostar 600 spänn. Någon som har erfarenheter av detta?

Hur funkar det med sånt här när man kommer upp i lite högra hastigheter?

har testat en annan av Topcoms modeller och den(kommer inte ihåg vilket modellnummer) komprimerade ljudet så pass mycket att det blev svårt att höra vad som sades även utan vägbrus.. :va

tror Cobras modeller är som regel bättre på det..
Undrar hur den där mick-armen sitter när man har hjälmen på, om den råkar glida nedanför hjälmkanten så kommer det bli ett fint vägbrus i sändningen :hihi

Last edited:
Har väldigt dålig erfarenhet av topcom's saker, (modem, telefoner å intercom). Min åsikt, rent jävla skräp som funkar ett litet tag. Oftast billigare att lägga pengarna på något dyrare som håller.

Var med på ett arrangemang för något år sedan och då använde vi Cobra walkies, använde dom flitigt i 3 dagar, sen var 2/3 trasiga, antingen så funkade inte knappen, micen lr högtalaren så även det är i mina ögon skräp.

Men dom som håller funkar väl rätt bra antar jag, men det är inte några kvalitetsgrejer så förvänta er inte för mkt bara.

När jag väl köper så kommer jag att göra ett köp som ska funka i 10 år iaf så då är det värt att lägga 1500-2000 på något bra som låter bra också, billigare än 600:- vartannant år..

Dilemmat är lite grann öronpluggarna, jag vill gärna ha ljuddämpning samtidigt med intercom. Som jag ser det så behövs då "täta" pluggar, typ SonyEricssons walkman-headset.

Finns det något dylikt?

Dilemmat är lite grann öronpluggarna, jag vill gärna ha ljuddämpning samtidigt med intercom. Som jag ser det så behövs då "täta" pluggar, typ SonyEricssons walkman-headset.

Finns det något dylikt?

Jag hade öronplugg till det set som jag hade och det fungerade utmärkt. Man fick höja ganska mycket. Samt att jag fick ha sönder högtalaren på walkien, då den fullkomligt skrek ut det som sades. Pga den högre ljudnivån.

Den här verkar vara dämpande, får sticka till Jula och kika på hur det funkar:

Här är länken

954065_c.jpg

När jag väl köper så kommer jag att göra ett köp som ska funka i 10 år iaf så då är det värt att lägga 1500-2000 på något bra som låter bra också, billigare än 600:- vartannant år..

Äsch, vad fanns det för saker som var bra för 10 år sedan? För tio år sedan jobbade jag på en 486:a 66mhz PC och hade en Nokia 2110. Bättre att köpa exakt det man behöver just nu och byta upp sig när det kommer något bättre :D :D :D

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...