PastaRacing skrev:
Jag fixade kortet under augusti (4veckor) !!. Hade körskolans hoj, en Honda Sevenfifty tror jag. Jag kunde vrida styret till styrstoppet och sedan balansera med fotbroms och dragläge, vete fan var jag tittade men det gick bra !! Jag tror inte jag lutade så mycket, hade jag använt min hoj(Ducce 996) hade inte asfalten räckt till för att märka ut garagevändningen.
Om slalombanan sa kontrollanten att tiden fanns där för att det inte skúlle ta hela dagen, han tog inte ens fram klockan !!![/QUOTE]
Va!?!?! Vart körde du upp? Jag körde upp två ggr i GBG och jag hade 20.5 på slalomen och jag blev kuggad för han sa att det gick för långsamt!!
Första uppkörningen tyckte de att garagesvängen gick lite för fort, men då körde jag upp på en R6 och det e inte så jevvla lätt att krypköra runt med den. De gilla mig säkert inte bara för att jag va 18år.. De va två år sen, nu till sommaren gör jag ett nytt försök, fast på tung hoj!
Är som sagts tidigare rytmen som är viktigast.
Jag körde upp på en GPZ900, vilket inte är den mest smidiga hoj att krypköra och smyga runt med. Men det gick fint det med, gäller bara att man visar att man har koll på grejerna. Jag hade framjulet nåra centimeter utanför linjen på garagevändningen åt båda hållen, kontrollanten sa ingenting om det. Det måste bara gå lugnt och stilla.
Ha kul på hojen, det är det de vill se, att du gillar att köra och uttnyttjar hojen till det den är bra på. Ska man acca så låt hojen dra iväg ordentligt då så du når rätt hastighet direkt. Låt hojjen göra jobebt när du svänger osv..
Konbaban är det att ha flyt i körningen som gäller främst, sen om det tar 18.5 eller 21.5 spelar mindre roll. Det du ska visa är att du har koll på grejerna.