Koniskt luftfilter Bestyckning

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
tjena jag har ett koniskt luftfilter liggandes i garaget. jag hade tänkt montera på det nu när jag fixar till hojen. men ett problem.. det sägs man ska gå upp i munstycke. min Mc återförsäljare sa att jag skulle gå upp i från 142 till 160. när jag bytte till konsika filtret. skulle bara höra om ni tycker det låter ok..
tycker det låter ganska stort. + jag har effektsystem och alla strypningar är dragna..

#Lind

Vem fan är Harley Davidson?
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Husaberg fs650, rs125 Såld!
Kronen skrev:
tjena jag har ett koniskt luftfilter liggandes i garaget. jag hade tänkt montera på det nu när jag fixar till hojen. men ett problem.. det sägs man ska gå upp i munstycke. min Mc återförsäljare sa att jag skulle gå upp i från 142 till 160. när jag bytte till konsika filtret. skulle bara höra om ni tycker det låter ok..
tycker det låter ganska stort. + jag har effektsystem och alla strypningar är dragna..

det lät väldigt mkt i mina öron med....inte för att ja e nån vidare expert men men...

prova dig fram?

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Kronen skrev:

Hur ser luftintaget ut nu? Om det är väldigt strypt som standard och du nu öppnar upp luften ordentligt så är det inte en helt orimlig bedömning?
Men att du måste bestycka om förgasaren är helt korrekt. Mer luft behöver mer bränsle...annars kommer du gå snålt och det är inte att rekommendera.

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende