Konkörningen

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
typ mindre än 5tim med trafikskolan. sen lånade jag koner av en bekant, och kanske körde totalt 20min. lyckades sätta ned både foten(liten dutt med foten sen snabbt upp) och få motorstopp (startade hojen igen utan att sätta ned foten och fortsatte). klarade mig galant tydligen på uppkörningen :D
 

hazze_d

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2010
Ort
söder
Hoj
gsxr 1000
ut å träna med din hoj! körde med min ZXR -91:a sjukt mycke, sen när jag testa en skolhoj som jag körde upp med var de hur lätt som helst, det går att klara alla banor med din hoj oxå! gas,koppling å blicken..lycka till!
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Jag vet inte om det finns något ultimat ställe att öva på. Jag tänkte åka upp till Elmia imorgon och köra där, fixa krita och koner och rita.
Sen bara nöta och nöta.. Tar med en kaffetermos till min handledare så blir han nöjd :p

Ja däruppe har jag spenderat en hel del tid oxå.
Nu senaste gången vi var ute och körde så passade jag på att öva bromsningen oxå. Längst uppe i göteborgsbacken ligger ju ett industriområde (hedenstorp) och den delen söder om Rv 40 har typ bara en lång tom väg. Där funkade utmärkt att gasa på upp till både 70 och 90 om man vill och tvärnita utan att riskera att bli påkörd.
Väldigt ny och fin asfalt oxå förutom några svarta spår jag råkade göra...
 

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Körde nog ca 6-8 dubbel lektioner med konkörning. En mara utan dess like men till slut så satt det =)
 

Wildon

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2008
Ort
Järfälla
Hoj
bmw f 800 r
är väll bara att dra ut på avstånden mellan konerna om du kör sporthoj? sen krymper du efter hand som du hanterar det bra.. då blir det en barnlek sen med körskolans cyklar!
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Har precis haft min tredje lektion hos körskolan. Bromsningen går rätt bra, likaså höghastighetsbanan. MEN, krypfarten känns som en omöjlighet, vet inte hur många gånger jag höll på att kliva av cykeln och känga till den. Men jag antar att det bara är att nöta sönder!

Som jag skrev innan så tipsar jag om att inte sitta stel som en pinne på hojen utan använd kroppen som hjälpmedel för att hålla balansen. Brukar släppa när man lär sig detta i kombination med att arbeta med gas, koppling och broms. Lycka till!
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
konkörningen var ju skitenkelt när man väl tog att ha blicken vid horisonten i bruk.
får du banan med 4 i rad så tänk på att gå ut skitlångt efter tredje konen för att klara vändningen.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top