Konstant tryck från kompressor med hjälp av denna?

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Min gamla kompressor ser inte ut att ge ett konstant lufttryck men jag kan ställa in hur mycket luften ska komprimeras. Någon som vet om jag kan använda mig av denna för ett jämnt arbetstryck?

Edit: jupp, vet inte hur bra den funkar men den ska ge någorlunda jämt lufttryck. Perfekt till färgspruta.

tryckluft.png

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Den kommer ju inte kunna höja något tryck men ett jämnt tryck under kompressorns pressostatsinställningar för start och stopp borde den kunna hjälpa till att leverera.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
@blacktriple nä, det får kompressorn sköta men jag har saknat ett jämnt arbetstryck för airbrush eller större färgspruta. Det får nog bli ett köp imorgon.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
@Mattias hihi, ja fast de har både bra skit och dåligt skit. Vissa saker är prisvärda med tillräckligt bra kvalité för hemmet. Den där regulatorn hade jag nog använt högst ett par ggr och 3 års garanti är inte dåligt.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
@Mattias hihi, ja fast de har både bra skit och dåligt skit. Vissa saker är prisvärda med tillräckligt bra kvalité för hemmet. Den där regulatorn hade jag nog använt högst ett par ggr och 3 års garanti är inte dåligt.
Parkside (växten) :) eg Parkslide...

bestand-av-parkslide.jpg

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man trycker upp en sån där regulator i brummen och ställer ner trycket efter att ha ätit ärtsoppa så räcker trycket till att cropdusta en hel IKEA

Annars är en favorit att stå och vänta och bygga tryck, och sedan lägga en cropdust förbi osthyllan på ICA, där tanter i päls står och sniffar i luften.

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
@TomK Jo, jag vet. Råkar vara väldigt bekant med Parkslide och vet hur man utrotar skiten. Tyvärr har aktivism gjort det omöjligt i Sverige att på lagligt sätt ta död på växten och de försöker komma på alla möjliga nya kostsamma sätt att förinta plantorna utan bra resultat.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
En sån där slangvinda på väggen för 300kr kan det ju vara värt, dom kostar ju från det dubbla på Biltema, fast å andra sidan vill man ju inte att just tryckluftsgrejer ska vara halvdana...

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
En sån där slangvinda på väggen för 300kr kan det ju vara värt, dom kostar ju från det dubbla på Biltema, fast å andra sidan vill man ju inte att just tryckluftsgrejer ska vara halvdana...
Du anar rätt, jag hade inte köpt den även om det är 3 års garanti. När det gäller Parkside måste man alltid kolla reviews och denna kan läcka.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dessutom brukar det vara väldigt klen innerdiameter på slang/kopplingar på billiga grejor.

Med den med kompressorn medföljande slangen och mutterpicka slår jag inte loss hjulmuttrarna på cykeln ens, köpte en bra slang och dyra kopplingar och gjorde en egen, då jäklar knackar den på...

Kopplingarna i den billiga slangen har så tjock godstjocklek att hålet är som ett sugrör, ändå håller inte dom billiga kopplingarna om det blir brytning på dom.
Värt att lägga pengar på

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...