konstig fel på suzuki gt 125

suzuki gt 125

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
suzuki gt 125
hej jag har köppt en suzuki gt 125 1981.det är en 2 taktare och när jag köppte den så ville den inte starta jag började o pilla och kolla att det fins gnista o sånt o det fans det och bensin får den in.men nu till det kostiga det är ju en 2 cylindrig 2 takt och och när jag hade tagit ur ett stifft ur ena cylindern så tog jag på kicken för att få reda på om kolven.då starta de den?? så jag stanade den o startade den i gen o den fick i gång med en gång sedan skruvade jag till baka det andra stifftet då vägrar den o starta.vad fan är de för fel?? någon som har hafft något liknande

mvh conny

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Har också en tvåcylindrig maskin, kan vara krångligt, jag har inte fått den att gå ordentligt på höger cylle, men jag fattar inte riktigt vad du menar..

suzuki gt 125

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
suzuki gt 125
hej så som min fungerar är att tar jag ur stiftet på vänster cylinder så startar den på ena cylindern höger altså men sättar jag i stiftet i vänster cylinder i gen så vill den inte gå i gång alls tänder inte till eller något sånt

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Vad märkligt att den inte går på höger cylindern med stiftet i vänster, fråga i teknik och mekhörnan.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...