Konstig nr plåt!

Nickl@s

www.nicklas-ek.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR Limited Edition
va faan hur har han/hon tänkt:va kan inte klura ut vad det betyder...

// Nicklas

Bifogat

• DSCN0497 (Large).JPG
    DSCN0497 (Large).JPG
    80.3 KB · Visningar: 546

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Japp, en amatörradiosignal, inte speciellt vanligt som regnummer här i landet, desto vanligare i USA

Nickl@s

www.nicklas-ek.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR Limited Edition
Ja ha, det var inte roligare än så...:huvet

Jag får leta vidare efter mera kryptiska plåtar :tummenupp

// Nicklas

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ja ha, det var inte roligare än så...:huvet

Jag får leta vidare efter mera kryptiska plåtar :tummenupp

// Nicklas

Nu har jag slarvat bort bilden, men för nåt halvår sedan såg jag en bil i Vreten som hade skylten "IT-HORA" :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tyckte bara att pdf:n var lite rolig, plus att "amatörradio" enl mig är lite nördigt..

Amatörradio är en förjäkligt kul hobby!
Det finns ungefär lika många grenar av den hobbyn som av motorcykelhobbyn, vissa nördigare än andra.

En del gillar att bygga/bygga om grejor, andra köper färdiga grejor och använder, en del har gammalt skrot, andra köper nya värstingmodeller varje år, för många är den sociala biten viktigast (ser du paralellerna?)

Du kan använda dom paralellerna till fiske, skidåkning, kanot, segling, windsurfing, dykning, bilar ja, nästan vilken hobby du vill.

Gemensamt för alla hobbys är dock även kostnaden, en hobby kostar alltid precis så mycket man har råd med, ibland något mer....

(EDIT) Nej, jag har inte signalen SM2GUW

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Amatörradio är en förjäkligt kul hobby!
Det finns ungefär lika många grenar av den hobbyn som av motorcykelhobbyn, vissa nördigare än andra.

En del gillar att bygga/bygga om grejor, andra köper färdiga grejor och använder, en del har gammalt skrot, andra köper nya värstingmodeller varje år, för många är den sociala biten viktigast (ser du paralellerna?)

Du kan använda dom paralellerna till fiske, skidåkning, kanot, segling, windsurfing, dykning, bilar ja, nästan vilken hobby du vill.

Gemensamt för alla hobbys är dock även kostnaden, en hobby kostar alltid precis så mycket man har råd med, ibland något mer....

(EDIT) Nej, jag har inte signalen SM2GUW
Får vara hur kul som helst, JAG tycker det är nördigt. :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Många tycker det, att det är nördigt, och det kan det nog vara.

ÅAS så tycker jag att många andra hobbys verkar nördiga också, vilket dom kanske inte är.

Jag är dock inte aktiv som radioamatör, jag har grejorna kvar men använder dom inte.
Samma sak med modellflyg, en annan nerdig hobby jag har, grejorna samlar damm.
Motorcykeln, den lär inte bli bortställd och samla damm, inte än IAF...

I en tidigare tråd visade det sig att det fanns ett gäng radioamatörer på forumet, och jag kan glädja er med att det har tagits fram en amatörradio enkom för motorcykelmontage, så det kanske blir fler.

(EDIT) Jag gjorde en snabb sökning och hittade en klubb för motorcykel-radioamatörer

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag körde radiostyrda bilar när jag var yngre, sen sålde jag av alltihop när det inte var roligt längre. Önskar idag att jag behållt grejerna, det är väl rätt nördigt..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag körde radiostyrda bilar när jag var yngre, sen sålde jag av alltihop när det inte var roligt längre. Önskar idag att jag behållt grejerna, det är väl rätt nördigt..

Ähh, bilarna har blivit ljusår mycket bättre, dom elektriska i dag har lika bra prestanda som metanolbilarna och mycket mindre bök, köp nytt vettja! :tummenupp

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Såg en rolig nummerskylt i GBG förra sommaren: EBIT... Satt på någon dyr Merca eller liknande. Skatteverket lär ju inte garva iaf när dom ser den :D

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Nu har jag slarvat bort bilden, men för nåt halvår sedan såg jag en bil i Vreten som hade skylten "IT-HORA" :D

Brukar stå på parkeringen vid klarabergsviadukten 82, killen konsultar hos oss. en skön snubbe faktiskt :)
/Danne

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...