Förmodligen en radioamatör vid namn Lars Westerlund.
Ja ha, det var inte roligare än så...
Jag får leta vidare efter mera kryptiska plåtar
// Nicklas
Herre jävlar, ordet nörd fick precis en ny innebörd
På vilket sätt då?
För att han är aktiv inom en hobby, medlem i en klubb och hänger på Internetforum för likasinnade?
Vänta nu...
Tyckte bara att pdf:n var lite rolig, plus att "amatörradio" enl mig är lite nördigt..
Får vara hur kul som helst, JAG tycker det är nördigt.Amatörradio är en förjäkligt kul hobby!
Det finns ungefär lika många grenar av den hobbyn som av motorcykelhobbyn, vissa nördigare än andra.
En del gillar att bygga/bygga om grejor, andra köper färdiga grejor och använder, en del har gammalt skrot, andra köper nya värstingmodeller varje år, för många är den sociala biten viktigast (ser du paralellerna?)
Du kan använda dom paralellerna till fiske, skidåkning, kanot, segling, windsurfing, dykning, bilar ja, nästan vilken hobby du vill.
Gemensamt för alla hobbys är dock även kostnaden, en hobby kostar alltid precis så mycket man har råd med, ibland något mer....
(EDIT) Nej, jag har inte signalen SM2GUW
Jag körde radiostyrda bilar när jag var yngre, sen sålde jag av alltihop när det inte var roligt längre. Önskar idag att jag behållt grejerna, det är väl rätt nördigt..
Nu har jag slarvat bort bilden, men för nåt halvår sedan såg jag en bil i Vreten som hade skylten "IT-HORA"
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|