Konstig nsr

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Hej

min kommpis nsr 01 är värsta mysko. efter han bytt kolv i vintras så har den blivit svårstartad som f*n. som igår tex vi försökte starta den drog på starten i ca 1.5 min den tände en gång. förgasaren har varit isärplockad och helt rengjort. det konstiga är att den är inte ens sur när man kollar på stiftet. det finns bensin i tanken ,nytt stift.den har varit i gång efter renoveringen men man behöver mycket startgas. sen går den som helt vanligt igen.den startar direkt och går som den ska. men när man låter den stå en natt så startar den inte .
är det någon som har någon aning :va

MVH Tomas Tack

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2hjul skrev:
2081533 Hej

min kommpis nsr 01 är värsta mysko. efter han bytt kolv i vintras så har den blivit svårstartad som f*n. som igår tex vi försökte starta den drog på starten i ca 1.5 min den tände en gång. förgasaren har varit isärplockad och helt rengjort. det konstiga är att den är inte ens sur när man kollar på stiftet. det finns bensin i tanken ,nytt stift.den har varit i gång efter renoveringen men man behöver mycket startgas. sen går den som helt vanligt igen.den startar direkt och går som den ska. men när man låter den stå en natt så startar den inte .

MVH Tomas Tack
Fukt i förgasaren, häll i k-sprit. Hade samma problem med min crm. Det brukar vara fukt när stiftet inte blir blött, såvida det inte är skit i förgasaren men eftersom den var rengjord så.
Vet inte om det går så bra på nsr:en men testa att luta den så det börjar rinna lite i förgasaren och testa att starta, har du tur så flyttade sig vattendroppen lite och den borde starta, dör den seda eller går konstigt så vet du att det är vatten. Men testa med k-sprit

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
hej ja vi får se vad som händer :) kolven ska enligt uppgift sitta rätt :)

ska avgasporten vara mer öppen med effektavgassystem på, än orginal :va

tack för all hjälp. mera hjälp behövs

Last edited:

6008pro

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
aprilia rs
2hjul skrev:
2081755 hej ja vi får se vad som händer :) kolven ska enligt uppgift sitta rätt :)

ska avgasporten vara mer öppen med effektavgassystem på, än orginal :va

tack för all hjälp. mera hjälp behövs

Hur skulle det kunna fungera, porten kan ju bara öppna fullt.
Naturligtvis så är oftast effektsystem så konstruerade i sin utformning att de skall fungera tillsammans med resten av motorn, såsom den rörliga avgasportens lägen vid olika varvtal, lika som i original utförande.
Det kan dock finnas trimrör som i extremfall möjligen kan behöva omprogramering av styrningen för porten.

dj_flovar

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
HONDA NSR 125R kawasaki z500
har haft samma problem med min dom är hur chinkia som helst när det är kallt
men jag justerade om förgasaren så att den får lite fetare blandning sen dess har den startat lycka till! :banana

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Gixxer 2KK3
Lånar tråden lite. :tummenupp
Jag har nått liknande problem med min Nsr -98. Som idag tex så körde jag till skolan och hem då gick den underbart. Sen så gav jag mig ut en liten runda (10-15mil) på eftermiddagen gick kanon fint då med.
Men sen nu ikväll så skulle jag bara ta en liten tur till och då helt plötsligt så vill den inte varva nått. Men den startar direkt och man kan varva den fint om man står still, men så fort man kör så går det knappt dra den till 7000rpm sen så bara dör den och tänder helt lustigt alltså det verkar inte som den får nån bensin. Sitter nytt stift i som ser bra ut när man kört då den går riktigt, och jag har rengjort förgasaren.
Så jag har börjat fundera i den banan att det kan vara fukt i nån av cdi boxarna? Jag vet att pappa hade problem med det på sin Africa Twin 650cc.

Nån som har några tips på vad det kan vara?

Förresten hur gick det med din hojj (2hjul) sen då? :confused:

2hjul skrev:
2081533 Hej

MVH Tomas Tack

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
den är så fortvarande . Men den ska ut på en lång tur ca 10 mil så får vi se om det rättar till sig själv. hoppas det löser sig med din hoj . det är så j*vla tråkigt med hojar med fel på
/ Tomas

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...