som vanligt för de som startar hojen o varmkör utan att köra ur den... det sotar igen stiften och det blir kostslutning i stiftet av allt sot i stiftet. Rengör dom alternativt byt ut dom.
Att det ska va specialbatteri till R6:an är bara blafs, det är vanligt vattenbatteri, 800:- på macken, eller närmaste mc firma om du tror du behöver nytt. Att det måste va exakt 12aH är lögn, det anger endast hur starkt batteriet, en lättdragen motor som r6:an har så går den nog runt på mkt mindre än så och eftersom det är förknasare så måste den bara kunna driva soppapumpen också.
Kan tänka mej att en del tror att det är GEL batter som kostar ca 1500 nåt?? inte på en -99:a inte...
Varför varmköra? förstår inte varför man ska göra det? om man inte ska ut o åka på 5-6 månader varför ska man då plåga stackars motorn med att dra runt skiten onödigt många gånger? byt olja & filter (gammal olja kan bli frätande..) innan man ställer in den, kanske inte direkt innan men nära på, sen byta olja igen innan man kör ut den för säsongen, olja blir dålig... precis som bensin. antingen full tank eller ingen soppa alls och töm knasarna. LÅT STÅ
tills användning nästa gång. koppla bort batteriet, ladda fullt och LÅT STÅ tills du ska ut o köra igen.
Min r6:a har stått hela vintern, fram tills i helgen då jag drog ut på isen med den, inga problem, går som en klocka... fast det finns lika många olika sätt att vinterföra som det finns mc-ägare...
//håkan