Konstiga röster i bakgrunden under mobilsamtal?

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag hade en telefon med någon aktiv brusreducering. Ibland när denna funktionen var aktiverad upplevde jag att det ekade likt det sim beskrivs.

Måste bara fråga, rösten sa "då lägger vi på", var det så ni avslutade ert samtal också?

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag hade en telefon med någon aktiv brusreducering. Ibland när denna funktionen var aktiverad upplevde jag att det ekade likt det sim beskrivs.

Måste bara fråga, rösten sa "då lägger vi på", var det så ni avslutade ert samtal också?

Ingen av oss sa något om att lägga på.

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
shimonu .. jobbar med musik.. gitarrist. så lite vet jag om ljud eko feelback osv.. eko kan komma av mycket. yder som slår ljud tbx trän huse mf mf mf fakotrer påverkar ....

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
själv kör jag me en gammal sag. ericsson hotline ombyggt kör . gsm. nätet.. funkar över allt. bodybilder telefon :fakta

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
ljud rexlektere tbx ex vid det rammar en stor yda ex hus skog . med mera då blir det till eko...... 3vlig kväll

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
shimonu .. jobbar med musik.. gitarrist. så lite vet jag om ljud eko feelback osv.. eko kan komma av mycket. yder som slår ljud tbx trän huse mf mf mf fakotrer påverkar ....

Även om både ljud och elektromagnetisk strålning kan beskrivas som vågor betyder det inte att de ger upphov till samma saker. :7peta

Om vi ska slänga titlar så är jag snart färdigutbildad civilingenjör i datateknik..

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
En gång flippade min vanliga com-radio ur och började låta som en uppringningssignal för en vanlig telefon.
Vetifan vad som hände men jag blev skraj att någon skulle svara i andra änden så jag stängde av den :p

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
shimonu. våger / signal som träffar en yta stor slår signalen tbx då blir det eko.. eko kan oxå uppstår via feellback. men då ylar det..för det mesta.. fellback på gitarr .. eko kan oxå uppstå vid svingande signal ell svagt signal många ps fal faktorer påverkar . eko kan man lätt gör råpa ner i en plåtburk. ex badrum . gångtunnel mf mf mf

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Påminner mig omför länge sedan när man fick in lastbilschaufförer på tv'ns testbild. Vi bodde ganska nära E20 och jag vet inte om det var radiokommunikation eller NMT-nätet man fick in, men man kunde höra dem i ca 10 sekunder, tiden det tog att passera rakan utanför vårt hus som låg ca 200m från vägen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Påminner mig omför länge sedan när man fick in lastbilschaufförer på tv'ns testbild. Vi bodde ganska nära E20 och jag vet inte om det var radiokommunikation eller NMT-nätet man fick in, men man kunde höra dem i ca 10 sekunder, tiden det tog att passera rakan utanför vårt hus som låg ca 200m från vägen.

Min gamla vinylspelare fick inte utrikiska radiokanaler ibland :hihi

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
esquire.. men gamla rörförstärkare . kunne otroliga ting hända . hade en gammal marschall 1968 model. för rörna var uppvärmde låt den som en köksblender..

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Feedback.

Jag har läst något någonstans som en förstärkare till en elbas (tror jag det var) som ibland fick in ryska radiokanaler.

Påminner mig om en intervju jag såg med Lucille Ball (RIP) för många år sedan där hon avslöjade japanska spioner under WW2 genom att detektera morsekod i tandlagningarna!

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Förr i tiden när man hade fasta telefoner i husen.. kunde man uppleva detta om två personer i samma hushåll lyfte luren på varsin telefon samtidigt, kanske var något sådant som hände.

..om inte skaffa foliehatt och invänta att cia/fbi/säpo mfl.. stormar in när som helst :crash

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag frågade personen jag pratade med idag och det var en telefonsvarare som hördes i bakgrunden. Så nu kan jag sova lugnt utan att behöva vara rädd för Säpo. :D

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO