Konstigt beteende av polisen.....

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jonthe skrev:
2259443 Men du körde ju för fort? :va
Alla kör för fort, polisen kanske ville kolla om det var en hojtjuv/rattonykter eller liknande,
på vissa sträckor är det inte hela världen att gasa lite, det tycker även polisen dom är ju människor dom med.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Peterlan skrev:
2259355 Dom kanske tycker som en trafikpolis jag känner. En riktigt gammal räv inom yrket, snart pensionär och har varit polis hela livet.
Han sa en gång till mig att biljakter är det som gör yrket roligt. En riktigt fet jakt i hög fart, gärna med helikopter inblandad så dom inte tappar bort den dom jagar, det är höjdpunkten i jobbet...
Jorå... det märkte man minsann när man jobbade på snuten (civilanställd).

När det ropades ut om en biljakt på radion så var det bilar i hela länet som svarade, t.o.m. ända från Södertälje, trots att detta var långt uppe i Stockholm.
Alla ville vara med å leka, då fanns det minsann ingen "resursbrist". :3freak


Däremot när dom ropade ut lägenhetsbråk/kvinnomisshandel i ett område som det fanns lediga bilar i, så ville dom inte ta jobbet, för dom snart skulle sluta.
"Snart" innebar över 50 minuter, så bara för dom inte ville riskera pappersjobb på övertid, så åkte dom inte dit för att hjälpa kvinnan, trots att dom var i området.

Detta var mitt på dan, en vanlig vardag.
Så dom åkte istället runt å glassade sista timmen tills skiftet var slut, sen in till stationen för skiftbyte.
När nästa patrull börjat, och kommit in i polisbilen och kört till platsen, så lär det ha gått 1,5-2 timmar sen anropet kom.
Undrar vilket tillstånd kvinnan var i då ? :gnissla

Undrar vad allmänheten skulle tycka om dom fick höra den radiotrafiken ?


"To protect and to serve." :rolleyes:

Bifogar en historia som passar väl in i sammanhanget.
 

Bifogat

  • Snutprioritering.jpg
    Snutprioritering.jpg
    81.4 KB · Visningar: 39
Last edited:

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Jag skall bli polis muihhahaha! Sen skall jag stoppa alla sporthojare från sporthoj.com. Väl vid kanten så skall jag smyga fram bakom polisbilen och börja jucka hårt så era slipons trillar av, sen tar jag dom och har massorrr!!!! :banana
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
marten_larsson skrev:
2259279 Njaaaaaaaa, vad jag har sett av amerikansk polis i bil/mc-jakt så är jag glad att jag är i Sverige... Känns något ovanligare att polisen prejjar bilar, skjuter mot däcken osv. Sen att man har större chans att köra ifrån snuten i USA är iofs bra, deras bilar e ju askassa :rofl

I dom flesta fall så är dom ruggigt hårda,vilket också är bra och jag kan förstå dom "over there" har faktiskt sätt filmklipp på när dom låter bilförare som kör redlöst slippa undan pga att dom kör som cpn.Men somsagt polisen ger sig inte i första stund där,dessutom så har dom betydligt fler polishelikoptrar i bruk än vad vi har.Vad har vi? 2st typ... och ska man köra från en helikopter så får man vara jävligt duktig.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top