kaZmur
Gudomlig sporthojare
Inte för att detta stör mig så mycket men det ger en nu-kommer-den-snart-skära-känsla som heter duga.
Hur som helst:
För 2 veckor sedan började Miton låta lite konstigt, som ett tyst bakgrundsknackande på tomgång och lågvarv. Tänkte att det väl alltid har varit så, dvs. att jag inte lagt märke till det bara.
Men igår så stannade den när jag körde, kändes precis som bensinstopp och när jag körde in till kanten så låg tomgången på det dubbla jämfört med vad den brukar ligga på.
Av någon anledning drog jag full choke och då fugerade den som den skulle igen. Skitsamma tänkte jag men imorse gjorde den precis samma sak igen och precis som förra gången så hjälpte det med choke. Men ljudet (kanske fantomljud) finns där fortfarande (tror jag)
Motorn är från en -99a, dvs. 35mm förknasare och sex växlar. Plus att jag har 310 munstycke istället för 300 som är orginal (tror jag). Motoroljan bytte jag imorse men det gjorde ingen skillnad.
P.S Jag kör på Castrol R2 tvåtaktsolja (ännu dyrare och bättre(?) än TTSen)
Hur som helst:
För 2 veckor sedan började Miton låta lite konstigt, som ett tyst bakgrundsknackande på tomgång och lågvarv. Tänkte att det väl alltid har varit så, dvs. att jag inte lagt märke till det bara.
Men igår så stannade den när jag körde, kändes precis som bensinstopp och när jag körde in till kanten så låg tomgången på det dubbla jämfört med vad den brukar ligga på.
Av någon anledning drog jag full choke och då fugerade den som den skulle igen. Skitsamma tänkte jag men imorse gjorde den precis samma sak igen och precis som förra gången så hjälpte det med choke. Men ljudet (kanske fantomljud) finns där fortfarande (tror jag)
Motorn är från en -99a, dvs. 35mm förknasare och sex växlar. Plus att jag har 310 munstycke istället för 300 som är orginal (tror jag). Motoroljan bytte jag imorse men det gjorde ingen skillnad.
P.S Jag kör på Castrol R2 tvåtaktsolja (ännu dyrare och bättre(?) än TTSen)