Konstigt problem med Rs:en

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
ni kan inte ta hand om era grejer helt enkelt:D

spec inte du kim:arsele

det är de som är så illa jag tar verkligen hand om min älskling jag hade inte ens kört in henne , inte gasat fullt nån gång...... nu vet jag varför hon skar igen iallafall mitt knaster hade gått sönder och sabbat hela cyllen och kolven... som tur va så va de pappa som grejjat med det knastret så han får köpa nya grejjor åt mig för att han inte satte i knastret ordentligt :yoparty

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
det är de som är så illa jag tar verkligen hand om min älskling jag hade inte ens kört in henne , inte gasat fullt nån gång...... nu vet jag varför hon skar igen iallafall mitt knaster hade gått sönder och sabbat hela cyllen och kolven... som tur va så va de pappa som grejjat med det knastret så han får köpa nya grejjor åt mig för att han inte satte i knastret ordentligt :yoparty

hahahaha fy fan va rätt:p men du får nog vara beredd på att inte få nån hjälp av honom i framtiden:p

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jaha nu var det min tur:huvet Samma sak eller a kan väll berätta hella historien.

Det var så att jag nu skulle ut och köra körde cirka 7 mil då jag var på väg hem efter min resa. jag kör i 70 och ser att bakom mig ligger en bil i och nosar mig i röven så jag bestämer mig för att gasa när jag väll kommer upp i 110 så total dör MC som typ gasvajern hoppat av eller något drar in kopplingen och rullar ut mot kanten och den vill inte starta. :huvet Ringer till farsan och berättar vad som hänt och bestämer mig sedan att testa starta den igen, denna gång går den igång och verkar vara helt normal förutom att den fått sämre gas respons. Så jag testar och ser om det går att köra och åker sakta men säkert hemmåt i 50 +/- 10 km/h.

Under hela resans gång så har olje lampan blinkat till då man dragit på rullen men sedan slocknat vet inte om det är något glapper för det finns tillräckligt med olja (halv tank) så nu har jag börjat riva ner lite för att se efter.

Körde även med ett 135 munstycke stiftet är svart på toppen men lite brunare på sidorna.

Om den nu har skurit vad kan detta orsakats av?

Kan va så att jag inte slog på reservtanken också men jag tanka för 3 dagar sen och då har jag kört max 9-10 mil +/- 1. Om ens det och då har jag inte kört så att den driker mycket utan kört ganska lungt runt 8-9 tusen varv.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Om ens det och då har jag inte kört så att den driker mycket utan kört ganska lungt runt 8-9 tusen varv.

Tråkigt läge.. Har du två kolvringar på din kolv? isf kanske ena har gått av en bit på och flygit ut genom systemet? Bara en gissning, eftersom det gick att köra den.

Men tycker du 8-9k är lungt? :va

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...