Konstigt slitage

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Micke, om du tittat lite i lådorna så tror jaga att det funnits ett par buntar med beggade belägg med. Där syns klart och tydligt att den hojen ska slita beläggen mycket jämt. Vid ett tillfälle slet jag faktiskt fyra belägg plåtrena exakt samtidigt.

Förstår inte vad som kan skilja nu mot då om det inte är så att det är fråga om kärringbromsande. Jag hade iaf kollat upp det noga tex att alla kolvar ska gå att klämma in med handkraft.

Kör ni med någon ny fälg eller annat meck?
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Chrille skrev:
det är fråga om kärringbromsande.
?

Saken e klar. Det e fråga om kärringbromsande. Lille stumpen Micke på 47 kilo o lite fisbromsande e INTE vad den hojen e van vid. Nej, rejäl broms till stillastående av en rejäl man i varje krök...

:kiss
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
jorpes skrev:
Saken e klar. Det e fråga om kärringbromsande.
Japp, sån är den, den rena, oförfalskade sanningen. Det finns många som kan sanningsvittna om den saken :fakta
 

Boxer

Boxermotorns slav
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
R1100SS, Zundapp 50, 1/3 Bajamaja, TVR Griffith 500
GSXR1100R skrev:
Fälgen blockar luftflödet, det får bli turbotratt[tm] :lol
Du har inte tid med sånt här´nt tjafs. Du är på semester med tant och fusk ferrari. Köp nya belägg på vägen hem, byt på fredag. :D

PS. Hoppas semestern kan ge dej nån konditions träning (typ). :tuttar Annars blir teamchefens behandling grov.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Boxer skrev:
Du har inte tid med sånt här´nt tjafs. Du är på semester med tant och fusk ferrari. Köp nya belägg på vägen hem, byt på fredag. :D

PS. Hoppas semestern kan ge dej nån konditions träning (typ). :tuttar Annars blir teamchefens behandling grov.
En veckas träningläger i Deutchnyland med :tuttar gav resultat.

Bromsarna slets inte lika mycket denna gång, men Knudan har ju ingen 280-80 inbromsning.
 

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
GSXR1100R skrev:
En veckas träningläger i Deutchnyland med :tuttar gav resultat.

Bromsarna slets inte lika mycket denna gång, men Knudan har ju ingen 280-80 inbromsning.

Det förekom kanske lite hårda inbromsningar mellan touringvarven :D
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
GUL skrev:
Det förekom kanske lite hårda inbromsningar mellan touringvarven :D
Du slet upp beläggen, däcken och höjde bensinförbrukningen, men om du ger oss bakfälgen så är vi kvitt.

Vi som skulle köra på rennisarna hela nästa år, nu är dom helpaj :mad:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Micke, om du tittat lite i lådorna så tror jaga att det funnits ett par buntar med beggade belägg med. Där syns klart och tydligt att den hojen ska slita beläggen mycket jämt. Vid ett tillfälle slet jag faktiskt fyra belägg plåtrena exakt samtidigt.
Plåtrena belägg skadar skivan, dessutom begriper ingen i teamet varför du spar på utslitna belägg, va ska man ha dom till :va
 

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
Nada
GSXR1100R skrev:
Du slet upp beläggen, däcken och höjde bensinförbrukningen, men om du ger oss bakfälgen så är vi kvitt.

Vi som skulle köra på rennisarna hela nästa år, nu är dom helpaj :mad:


Vi blev kvitt för allt + att jag blev heders arrave and drive chaufför hela nästa år när Jenny puffade till :tuttar och bjöd dig på en öl på Harrys. Kommer du inte ihåg det?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
GUL skrev:
Vi blev kvitt för allt + att jag blev heders arrave and drive chaufför hela nästa år när Jenny puffade till :tuttar och bjöd dig på en öl på Harrys. Kommer du inte ihåg det?
Nej jag har en enda stor minneslucka :va
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Plåtrena belägg skadar skivan, dessutom begriper ingen i teamet varför du spar på utslitna belägg, va ska man ha dom till :va

Det är löjligt att spara på så många utslitna belägg som jag har gjort, det är mest en fix ide, men att ha ett set eller två för säkerhets skull är ju en annan femma. Om inte annat gav jag bort två set till folk som inte hade kunnat tävla annars. Ibland glömmer man ju .

Stål mot stål var naturligtvis ett stort misstag.
 
Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Chrille skrev:
Det är löjligt att spara på så många utslitna belägg som jag har gjort, det är mest en fix ide, men att ha ett set eller två för säkerhets skull är ju en annan femma. Om inte annat gav jag bort två ser till fol som inte hade kunnat tävla annars. Ibland glömmer man ju .

Stål mot stål var naturligtvis ett stort misstag.
Hade inte jag sparat gamla belägg så hade en viss Deefred antagligen inte kunnat starta på vissa race... Och nu väntar vi alla på att höra alla detaljer om samma Deefreds klantbromsklossmekning på Knutstorp i fjol, skruva i mörker kan leda till att det blir stål mot stål även fast belägget inte är slut, fundera på den ni! :va :D
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Torkel skrev:
Skruva i mörker kan leda till att det blir stål mot stål även fast belägget inte är slut, fundera på den ni! :va :D

Jag läste en historia om en kille som kom till verkstan för att hans bromsar lät "konstigt" och de inte var så bra som förut (innan han bytte belägg själv allså). Mekanikern tittade på oken och konstaterade att slitytan ska vara mot skivan och inte mot kolvarna.
Killen svarade att han hade satt de nya beläggen precis som de gammla satt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top