Merovingian
Guest
Min gamla projektor small en dag och jag bestämde mig för att köpa en ny.
Dustin Home hade ett erbjudande med en Epson TW-680 och en medföljande rullduk, vilken skulle kunna visa sig användbar i framtiden även om det är en billig sådan.
Hur som helst, jag beställde.
Det började med att jag på nåt vänster råkade skriva min nya gatuadress men mitt gamla postnummer, vilket jag upptäckte en dryg timme efter att grejerna skeppats. Ringde posten och frågade om de kunde korrigera. Inga problem, sade de, men Dustin måste ringa personligen. Ringde då Dustin och fick till min fasa tala med en skitdryg gotländska jag talat med tidigare. Hon vägrade hjälpa, eftersom det inte var deras fel. Även fast lösningen bara var ett kort telefonsamtal bort och skulle hindra mina paket från att cirkulera runt på posten en halv evighet, samt bespara dem att behöva lagerhantera sakerna igen samt stå för frakt och dylikt eftersom grejerna kommer tillbaks till dem.
Nähe, fint då(din förbannade kossa), sade jag och lät det gro. Som tur var ringde en supertrevlig snubbe från posten och ordnade allting när de såg att adressen inte stämde.
När grejerna väl kom visade det sig att duken var trasig, liksom andra som köpt grejerna skrivit i recensionsrutan på deras sida. Jag orkade inte tas med PMS-kvinnan igen så jag gav mig på att reparera duken, vilket gick okej.
Men slutligen efter 10 timmars tittande börjar projektorn få märkliga bildartefakter. En linje av prickar som flimrade av och till. Under ytterligare timmar spred de sig och täckte halva bilden.
Ringde motvilligt Dustin igen och fick givetvis tala med den minst hjälpsamma kvinnan i kundtjänsters historia, igen. Hon ville inte skicka en ny och skyllde istället från sig på Epson, att de sköter garantiärenden. Detta var gott inom ramarna 14 dagar, vilket kan antas som skälig tid för att rapportera on arrival-fel, så att säga.
Men nej, jag skulle ringa Epson. Och dessutom skulle jag ge henne ärendenumret de gav mig och sade att hon skulle sköta ärendet. Epson själva ville ha kontakt med mig och ingen annan, och jag var givetvis snabb att hålla med dem eftersom jag inte vill ha nåt mer än nödvändigt att göra med Fröken Grinig.
Nu har projektorn varit inne på reparation i fem veckor efter endast en veckas användande, och de har efter mycket påtryckning från min sida i alla fall avslöjat att de tittat på den och beställt delar med, givetvis, obestämt leveransdatum.
Jag undrar här nu om jag inte borde fått en ny, eller åtminståne få det nu?
Det kan inte vara meningen att det ska gå till såhär. En veckas användande av en produkt med garanti på 3 år, och sen vänta mer än fem veckor på att de ska reparera den. Jag tycker det känns som den kan anses trasig vid ankomst, eftersom inget slitage hinner förekomma under så kort tid.
OCH DÅ SKA MAN HA EN NY, DIREKT!
Vad tycker panelen?
Dustin Home hade ett erbjudande med en Epson TW-680 och en medföljande rullduk, vilken skulle kunna visa sig användbar i framtiden även om det är en billig sådan.
Hur som helst, jag beställde.
Det började med att jag på nåt vänster råkade skriva min nya gatuadress men mitt gamla postnummer, vilket jag upptäckte en dryg timme efter att grejerna skeppats. Ringde posten och frågade om de kunde korrigera. Inga problem, sade de, men Dustin måste ringa personligen. Ringde då Dustin och fick till min fasa tala med en skitdryg gotländska jag talat med tidigare. Hon vägrade hjälpa, eftersom det inte var deras fel. Även fast lösningen bara var ett kort telefonsamtal bort och skulle hindra mina paket från att cirkulera runt på posten en halv evighet, samt bespara dem att behöva lagerhantera sakerna igen samt stå för frakt och dylikt eftersom grejerna kommer tillbaks till dem.
Nähe, fint då(din förbannade kossa), sade jag och lät det gro. Som tur var ringde en supertrevlig snubbe från posten och ordnade allting när de såg att adressen inte stämde.
När grejerna väl kom visade det sig att duken var trasig, liksom andra som köpt grejerna skrivit i recensionsrutan på deras sida. Jag orkade inte tas med PMS-kvinnan igen så jag gav mig på att reparera duken, vilket gick okej.
Men slutligen efter 10 timmars tittande börjar projektorn få märkliga bildartefakter. En linje av prickar som flimrade av och till. Under ytterligare timmar spred de sig och täckte halva bilden.
Ringde motvilligt Dustin igen och fick givetvis tala med den minst hjälpsamma kvinnan i kundtjänsters historia, igen. Hon ville inte skicka en ny och skyllde istället från sig på Epson, att de sköter garantiärenden. Detta var gott inom ramarna 14 dagar, vilket kan antas som skälig tid för att rapportera on arrival-fel, så att säga.
Men nej, jag skulle ringa Epson. Och dessutom skulle jag ge henne ärendenumret de gav mig och sade att hon skulle sköta ärendet. Epson själva ville ha kontakt med mig och ingen annan, och jag var givetvis snabb att hålla med dem eftersom jag inte vill ha nåt mer än nödvändigt att göra med Fröken Grinig.
Nu har projektorn varit inne på reparation i fem veckor efter endast en veckas användande, och de har efter mycket påtryckning från min sida i alla fall avslöjat att de tittat på den och beställt delar med, givetvis, obestämt leveransdatum.
Jag undrar här nu om jag inte borde fått en ny, eller åtminståne få det nu?
Det kan inte vara meningen att det ska gå till såhär. En veckas användande av en produkt med garanti på 3 år, och sen vänta mer än fem veckor på att de ska reparera den. Jag tycker det känns som den kan anses trasig vid ankomst, eftersom inget slitage hinner förekomma under så kort tid.
OCH DÅ SKA MAN HA EN NY, DIREKT!
Vad tycker panelen?
Last edited: