Kontakt blinkers Yamaha R1-04?

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Någon som vet hur man kan få tag på kontakten som sitter på blinkers-sidan.

Anledningen är att jag ska byta framblinkersen och jag är allergisk mot att ge mig på och skarva kabelstammen då det kan leda till problem i framtiden. Vill även ha kvar kontakten på kabelstams-sidan för att jag vill kunna byta tillbaka till orginal när det blir dags för besiktning (eller försäljning).

Pratat med en skrot men de ville bara sälja hela blinkers (vilket känns onödigt då det bara är kontakten + en bit sladd ut från den som jag är ute efter).

Så om någon vet hur man kan få tag kontakterna vore jag tacksam att få reda på hur, eller till och med har 1 eller 2 trasiga blinkers liggande i garget :tomten som vill sälja är det kanon. Det borde funka med både fram och bak då det är samma kontakt.

/ Stefan

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Black Adder skrev:
Någon som vet hur man kan få tag på kontakten som sitter på blinkers-sidan.

Anledningen är att jag ska byta framblinkersen och jag är allergisk mot att ge mig på och skarva kabelstammen då det kan leda till problem i framtiden. Vill även ha kvar kontakten på kabelstams-sidan för att jag vill kunna byta tillbaka till orginal när det blir dags för besiktning (eller försäljning).

Pratat med en skrot men de ville bara sälja hela blinkers (vilket känns onödigt då det bara är kontakten + en bit sladd ut från den som jag är ute efter).

Så om någon vet hur man kan få tag kontakterna vore jag tacksam att få reda på hur, eller till och med har 1 eller 2 trasiga blinkers liggande i garget :tomten som vill sälja är det kanon. Det borde funka med både fram och bak då det är samma kontakt.

/ Stefan

Hittar du såna vill jag veta...
jag tror det är samma kontakter som på 02an och jag har fyra blinkers ligger men helst vill jag inte slakta dem utan skulle också vilja hitta kontakter.....

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Rasorblade skrev:
Släng upp en bild så får vi se vad ni menar...........

Kontakten ser ut så här. Ursäkta att det blev lite suddigt.
Det är en 3-polig kontakt men använder bara 2 stift.

/ Stefan

Bifogat

• Blinkerskontakt1.jpg
    Blinkerskontakt1.jpg
    51.2 KB · Visningar: 81
  • Blinkerskontakt2.jpg
    Blinkerskontakt2.jpg
    67.6 KB · Visningar: 71

Black Adder

fartbrukare
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
R1
Paroxyst skrev:
Elfa katalogen hos elverkstad. Do it!

Hade bara tillgång till 2003 års katalog och jag tyckte inte där fanns någon som var rätt, och internetversion av elfa är helt värdelös om man letar efter en kontakt som bara vet hur den ser ut inte vad den kallas. :confused:

Men om du har något elfa nummer får du gärna dela med dig så skulle jag bli :Rockbanan och möjligtvis lite :kär i dig.

/ Stefan

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
jag hade oxå den här iden att få tag i kontakter! Tyvärr så verkar det finnas tamejfaen hur många olika sorter som helst.....så jag köpte en trave hona/hane på elfa och bytte även på hojen! Det är inte original, men ser klart proffsigare ut än sockerbitar, och lika lätt att montera tillbaka originalblinkersen!

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Har nu hittat det jag söker efter att ha fått lite tips :)

Bikersneed säljer:
07-1108.jpg

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jepp! Bikers har för 149 kr.
Det är förvisso ingen "större" summa,borde finnas billigare för en kontakt o sladd bit.
Men det är alltid kul ändå om man kan hitta olika små hoj detaljer typ skruvar,elektronik i andra butiker än just mc handlare.
Så keep on searcing bra o ha till MC detaljer :)
Så det vore klart intressantare om dessa kontakter finns någonannanstans att tillgå.
Ska kolla Elfa oxå.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad