Jag tvättade beläggen med tvättmedel och hett vatten där dom fick ligga ett tag. Hjälpte dock inte, så nu sitter det nya belägg som kniper bra.
Lite förvånad bara att dom befintliga beläggen inte blev bra. Dom var ju inte direkt nerplaskade med bromsvätska trots allt. Har sparat dom för att försöka få ordning på, och ha som reserv. Tvättade dom med tvättmedel, men skulle kanske ha nyttjat såpa i stället. Tvättmedel innehåller ju en del mjukgörande (=feta) tillsatser. Nu blev dom mörkfärgade på ytan efter gårdagens 5 mil. Likaså är det kanske så som GuW skriver, att det behövs ugnsvärme för att få glykolen att krypa upp på ytan.
Det har gått troll i den här historien. Ursprungligen berodde insatsen på liten anliggning av beläggen, och för att inte få glasade belägg har jag bytt tätningar i oken. Köpte på Ebay för en någolunda billig penning, men dom tätningarna var skit, närmast att likna vid plast. Till och med så att en av kolvarna fastnade, och jag höll på i två eftermiddagar med tryckluft för att få ut den. Beställde nya tätningar orginal Suzuki från CMS, så då blev oken ok i alla fall. Men då nöp inte bromsen bra, utan mer som den gången jag skulle vara klimatsmart och köpa "gröna" belägg. Det var oxå skit. Så efter att ha rivit oken två gången, och plockat ut beläggen ett antal gånger, funkar bromsarna ok nu äntligen. Nu fattas bara att topplockspackningen eller nåt annat pajar. Murphy's lag liksom