Kontantkort med datatrafik i USA

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag söker efter vad det finns för alternativ av mobila bredband utan bindningstid i USA. Helst vill jag ha något liknande de vi har här i landet där man får ett löst SIM och sedan kan ladda på med exempelvis 5 GB som räcker i exempelvis en månad.

Jag har sett alternativen med tex Holiday Phone som erbjuder 2 GB data för 699:- men det känns som ett rejält överpris, speciellt med tanke på att jag förmodligen skulle behöva köpa flera stycken. Det måste finns bättre inhemska alternativ men det är svårt att finna.

Hos Walmart kan man köpa T-Mobile 5 GB med 60 dagars giltighetstid för 50 dollar vilket vore perfekt, men som jag förstår det så kräver det att man redan har ett kort att fylla på.

Finns det någon som har haft liknande funderingar inför en resa och hittat något bra alternativ eller kanske någon boende i landet som har koll på vad som är lämpligt att skaffa?

Ett vanligt kontantkort för telefoni går också bra så man slipper ringa inom landet på sin svenska telefon, men det är isåfall ett krav att ett antal GB datatrafik ingår.

bq

Life is too short to be boring
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
sv 650 -03, såld. zx6r -00, såld. gsxr1000 K3, stulen. ??? letar
Beror på vilken telefon du har, här finns både gsm och cdma nät, har du en svensk telefon så är det T-mobil eller AT&T som gäller, Cricket wireless kan funka också men tror du bara får 2g med dom, beror på telefon. Har T-Mobile i gäst-telefonen, betalar för en månad åt gången när jag har gäster som använder den.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Beror på vilken telefon du har, här finns både gsm och cdma nät, har du en svensk telefon så är det T-mobil eller AT&T som gäller, Cricket wireless kan funka också men tror du bara får 2g med dom, beror på telefon. Har T-Mobile i gäst-telefonen, betalar för en månad åt gången när jag har gäster som använder den.
Tack! Då låter det som att T-Mobile är det som är bäst att sikta in sig på.

Får jag fråga om du köpt kortet till din gästtelefon löst eller var du tvungen att köpa det tillsammans med en telefon? Eller hade du kanske kortet sen något tidigare abonnemang? Blir inte riktigt klok på om det verkligen bara är att knalla in i en affär och köpa ett löst kort med en månads användning eller om jag måste köpa det ihop med telefon eller 3G-modem om jag inte redan har ett kort att fylla på.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping