Hej!
Jag har som en del kanske vet, köpt en hoj! Igår gjorde jag en lite kontroll. Jag skruvade åt det förbannade stödet som orsakade ett spräckt finger som syddes
. Jag tog bort batteriet och ska ladda det. När jag skulle kolla luftfiltret upptäckte jag till min fasa att det var typ helt söndervittrat! det var ett stort hål i det så jag antar att förgasaren har fått käka lite skumgummi
. Aja. Jag tänkte då att det verkar ju inte direkt som om förra ägaren har haft koll på slitdelarna. Så jag undrar nu: Vad är det man bör kolla på en 2-takts 125:a med jämna mellanrum? Har hört en del skräckhistorier om avgasportar som fallit ner i cyllen o orsakat en del skador. Detta är den första vattenkylda 2hjulingen jag pillat med så jag är typ nollställd. Tyvärr har kicken fallit av så jag kan inte kolla kompet själv. Jag vill t.ex. kolla kolvringar, kolv cylinder mm. Men eftersom den är vätskekld så är jag lite osäker på hur jag ska gå tillväga. Ska man tömma vattensystemet (det antar jag)?. Hur ser man om avgasportarna är slut och hur kommer man åt dem?
Skriv allt ni kan komma på som man ska kolla!
Hoppas det inte blev för mycket frågor
Tack på förhand //Anders
Jag har som en del kanske vet, köpt en hoj! Igår gjorde jag en lite kontroll. Jag skruvade åt det förbannade stödet som orsakade ett spräckt finger som syddes
![Skrika!!! :4skrika :4skrika](/img/smilies/screama.gif)
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Skriv allt ni kan komma på som man ska kolla!
Hoppas det inte blev för mycket frågor
Tack på förhand //Anders