kontrollbesikning?

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Honda 900 F Superbike
hej har en liten fråga angående kontrollbesikning..
är det någon som har erfarenhete om hur det funkar att göra denna med en motorcykel som inte längre är strypt? Bara funderar på om den ska strypas igen innan lr om det räcker att köra ditt som det är.. för dom kollar väl ändå inte effekten eller?

Tack på förhand :)
/Jimmy

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Det är ingen fara, jag besiktigade min med effeksystem på i onsdags.. Inte för att den gick igenom, men det var inte pga effektystemet.

Besiktningskille sa bara, Jag antar att du har plockat strypningen på den :tummenupp

Jag svarade: Mja jag vet inte, förra ägaren sa att den va strypt så jag antar att den är det :gnissla

Så du kan ha en råtrimmad motor på kontrollbesiktningen, bara den inte låter för mycket.

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Snart Fz6-n
Jimmy_N skrev:
hej har en liten fråga angående kontrollbesikning..
är det någon som har erfarenhete om hur det funkar att göra denna med en motorcykel som inte längre är strypt? Bara funderar på om den ska strypas igen innan lr om det räcker att köra ditt som det är.. för dom kollar väl ändå inte effekten eller?

Tack på förhand :)
/Jimmy

De kollar inte effekten så det är lungt att köra avstrypt, men har du effektsystem så är det bäst att du sätter på orginalsystemet.

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Honda 900 F Superbike
Huck skrev:
Det är ingen fara, jag besiktigade min med effeksystem på i onsdags.. Inte för att den gick igenom, men det var inte pga effektystemet.

Besiktningskille sa bara, Jag antar att du har plockat strypningen på den :tummenupp

Jag svarade: Mja jag vet inte, förra ägaren sa att den va strypt så jag antar att den är det :gnissla

Så du kan ha en råtrimmad motor på kontrollbesiktningen, bara den inte låter för mycket.

tack så mkt för svaret det var det jag ville höra! :)

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Honda 900 F Superbike
Tegenfeldt skrev:
De kollar inte effekten så det är lungt att köra avstrypt, men har du effektsystem så är det bäst att du sätter på orginalsystemet.

okej tack för svaren.. har ju ett koniskt filter så den låter lite mer o så men man kan ju alltid slänga på det enorma orginal filtret.. :)

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
Snart Fz6-n
Jimmy_N skrev:
okej tack för svaren.. har ju ett koniskt filter så den låter lite mer o så men man kan ju alltid slänga på det enorma orginal filtret.. :)

Jo, det är nog bäst så du slipper göra någon ombesikning

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
crm skrev:
jo de gör dem. till mej sa han bara att den gick vädligt bra :tummenupp
Haha, okej... "kul o höra att min stryyypta hoj går bra ;) "..

Annars kan man ju bara vända på vajrarna till avgasporten, så öppnar portarna på låg o mellanvarv så den blir klen där, o stänger på höga varv så den blir ännu mer klen där, så känns den strypt :tummenupp

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
själv kopplade jag bara ur min avg.p försäkerhets skull, fick kommentaren "den där gick ju inte så bra" och sen ett hånflin. Svarade bara att den gick lite fett och okunnig som den besiktningsmannen var så gick han där ifrån och nöjde sig med det :D haha

Jimmy_N

Medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Honda 900 F Superbike
shoik skrev:
själv kopplade jag bara ur min avg.p försäkerhets skull, fick kommentaren "den där gick ju inte så bra" och sen ett hånflin. Svarade bara att den gick lite fett och okunnig som den besiktningsmannen var så gick han där ifrån och nöjde sig med det :D haha

tack för tipset..
haha, det var ju lite kul faktiskt..

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
min hoj var strypt men nerdrevad. han ville inte släppa det.. :3freak Han gick stenhårt på att den var ostrypt.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
AndersJohansson skrev:
Fick du igenom den?
jo jag fick igenom den faktiskt.. jag tjatade och tjatade på att det satt en bricka där.. "trovärdigt".. vad vet jag.. men va skulle han gjort.. han måste väl släppa igenom den eller?.. jag vet inte.. :va

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Skicka in en äldre person med hojen på besiktningen så lär ni inte få några frågor om effekten.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Killawife skrev:
Skicka in en äldre person med hojen på besiktningen så lär ni inte få några frågor om effekten.
mycket sant.. min far var iväg och besiktigade min hoj faktiskt och då provkörde han inte ens. :confused: Konstigt!

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Huck skrev:

Kul med folk som häver ur sig saker de har noll koll på.
Kanske går den igenom om du har tur, eller så får du göra en ny reg.besiktning pga otillåten motoreffekt, det är roligt att försöka få generalagenten lämna ut papper, få nån att bekräfta att den är i originalskick osv.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...