kontrollbesikning?

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
-PLM- skrev:
Kul med folk som häver ur sig saker de har noll koll på.
Kanske går den igenom om du har tur, eller så får du göra en ny reg.besiktning pga otillåten motoreffekt, det är roligt att försöka få generalagenten lämna ut papper, få nån att bekräfta att den är i originalskick osv.

Okej det kanske va lite överdirvet.. och så har jag bara besiktigat ett fordon 2 gånger (på olika ställen).

Båda gångerna har dom inte ens provkört hojen, en gång startade dom inte ens den.

Vad vet jag, jag har väl haft tur :arsele :tummenupp

LOV2XLR8

Love to accelerate
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
Hojlös för tillfället!
Lånar tråden lite! Måste man ha en reflex baktill på hojen vid besiktning?
HAr inte det på min å undrar därför om de räcker med att bara sätta dit en provisorisk för besiktning enbart???
Tacksam för snabba svar då besiktning är på fredag! :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
LOV2XLR8 skrev:
Lånar tråden lite! Måste man ha en reflex baktill på hojen vid besiktning?
HAr inte det på min å undrar därför om de räcker med att bara sätta dit en provisorisk för besiktning enbart???
Tacksam för snabba svar då besiktning är på fredag! :)
Du måste ha en reflex under reggskylten vid besiktning. Den måste vara godkänd det vill säga E märkt och så ska det ju värka som om den sitter där i vanliga fall så att säga.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
philsson skrev:
Du måste ha en reflex under reggskylten vid besiktning. Den måste vara godkänd det vill säga E märkt och så ska det ju värka som om den sitter där i vanliga fall så att säga.

Det är bara att sätta dit en reflex, varför ska det verka som den sitter där i vanliga fall? Spelar ingen roll, bara den finns där.
Min satt med dubbelhäftande tejp och jag tog bort den i besiktningshallen direkt efter att jag fått protokollet.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
-PLM- skrev:
Det är bara att sätta dit en reflex, varför ska det verka som den sitter där i vanliga fall? Spelar ingen roll, bara den finns där.
Min satt med dubbelhäftande tejp och jag tog bort den i besiktningshallen direkt efter att jag fått protokollet.
Det beror på vilken sida av sängen besiktningsmannen vaknat på. Ser han att du inte avser använda den där så. Men jag vet inte om han kan göra nåt åt det.. hört att folk torskat på besiktningen för att det är så uppenbart att de inte sitter i vanliga fall.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
-PLM- skrev:

Tror du kan söka lite så.... kommer inte ihåg i vilken tråd men vill minas att det är någon som gjort ett utdrag ur lag boken och där står det att det ska inte vara något som ser tillfäligt ut.. a fast det va ju sånt där fint språk.. tror det var när jag sökte på [ mini skylt ]

Jag tror mycket har med att göra på vilket humör besiktning gubben är på..

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Nja... Skulle vilja se den lagen! Reflexen ska ju sitta bra till, annars ska det inte spela nån roll.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...