Jo, men grejen är att jag förmodligen skulle avrättad på plats om jag visade upp hojen på besiktningen så den är försäkrad men inte besiktigad eller skattad.
För att det inte ska se allt för uppenbart ut så har jag kletat dit skattemärket från brukshojen, och då undrar jag om man åker dit för något speciellt om det upptäcks vid kontroll.
Jo, men grejen är att jag förmodligen skulle avrättad på plats om jag visade upp hojen på besiktningen så den är försäkrad men inte besiktigad eller skattad.
För att det inte ska se allt för uppenbart ut så har jag kletat dit skattemärket från brukshojen, och då undrar jag om man åker dit för något speciellt om det upptäcks vid kontroll.
Jag skulle tro att det som du åker dit på är framförande av obesiktigat och oskattat fordon. Gissar att det rubriceras som avställt fordon med körförbud.
Sen är det klart att om dom vill vara griniga så kan dom nog hitta på flera rubriceringar för att lägga på hög men min gissning är att dom flesta poliser nog nöjer sig med att dom bötat dig lite.
en grinig djäkel skulle säkert kunna få det till urkundsförfalskning eller något sådant. (Eftersom du har ett skattemärke som hör till en annan hoj.
Förutom att du får böter för det tidigare skrivna p.g.a att hojen inte är besiktigad och skattad så är själva skattelapp-grejen ett brott som lyder under allmänt åtal... kallas märkesförfalksning och bestraffas med dagsböter om jag inte minns fel...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|