Sitter och funderar på hur det kommer att bli med bakbromsen på mitt cafebygge om man flyttar fotpinnarna bakåt. Har redan inhandlat såna här fotpinnar http://www.ebay.com/itm/TEC-Univers...816345?hash=item41b7d138d9:g:-zEAAOSwFV9Xxrp3 och har sen talat med den lokala mekaniska verkstaden om att laserskära till nya fästplattor till fotpinnarna. Det som verkar osäkert är om man kan ha en stång mellan pedalen och bakbromsen eller om det hela måste byggas om till vajer.
Om man måste bygga om till vajer var köper man då vajer, höljen, hylsor och sånt av lite kraftigare dimmension? 1.5 mm vajer verkar man ju kunna köpa lite var som helst men det känns ut som att man vill ha kraftigare än så till en fotbroms. Basmotor verkar i alla fall ha 2.2 mm grov vajer men då på 7.5 m längd vilket säkert skulle räcka till en hel livstid och lite till om man ska göra en bromsvajer, nån som säljer vajer i grövre dimensioner på metervara?
Nån som har tips på hur man brukar göra infästningarna mot armen i bromsskölden och i pedalen då man konverterar från stag till vajer? Har lite egna idéer på hur man kan lösa det hela men tar gärna i mot tips på hur andra gjort.
Det är ju bromsar det rör sig om så man vill ju att det ska hålla och bli ordentligt.
Om man måste bygga om till vajer var köper man då vajer, höljen, hylsor och sånt av lite kraftigare dimmension? 1.5 mm vajer verkar man ju kunna köpa lite var som helst men det känns ut som att man vill ha kraftigare än så till en fotbroms. Basmotor verkar i alla fall ha 2.2 mm grov vajer men då på 7.5 m längd vilket säkert skulle räcka till en hel livstid och lite till om man ska göra en bromsvajer, nån som säljer vajer i grövre dimensioner på metervara?
Nån som har tips på hur man brukar göra infästningarna mot armen i bromsskölden och i pedalen då man konverterar från stag till vajer? Har lite egna idéer på hur man kan lösa det hela men tar gärna i mot tips på hur andra gjort.
Det är ju bromsar det rör sig om så man vill ju att det ska hålla och bli ordentligt.