Konvertera Duke till LC4

nemesis89

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2011
Ort
Ronneby
Hoj
-99 Kawasaki zx9r
God kväll,
På torsdag hämtar jag hem en Duke 640 ll -03.
Biten med just motard är helt nytt för mig, har varit en inbiten sporthojsåkare tidigare, Men nu känner jag mig alltså mogen för lite nytt. Jag är dock lite kluven gällande dukens utseende... Jag tillhör den lilla skalan som till synes tycks gilla endurons stuk (supermoto?) mer är just duken. Tänkte att man kanske skulle ta framskärm och framlyse från den vanliga enduroversionen till att börja med. Jag har inte kollat på hojen ännu om vad som krävs, gällande ingrepp och modifikationer, så därför tänkte jag förbereda mig lite med att ställa frågan om någon på forumet har gjort något liknande? Känns inte som det borde vara vansinnigt avancerat, men ibland har man ju kört fast på dem allra minsta detaljerna...

Tack på förhand!
 
Last edited:

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
De enklare att köpa en vanlig smc eller sxc då... Allt är redan färdigt då..
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ge fan i att såga i duken det är mer besvär än vad det är värt. Köp en färdig motard om det är så du vill ha den. Att såga i en standardhoj kostar pengar och sabbar andrahandsvärdet.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Såga lär han inte behöva göra? Byt lampan och skärmen så e den typ klar :D:banana
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Såga lär han inte behöva göra? Byt lampan och skärmen så e den typ klar :D:banana

Har du gjort det på en Duke?

Instrumentering, kabelstam mm sitter fast i fronten på en Duke så det är ganska mycket som skall byggas om ifall man vill plocka bort lyktkåpan och det skall se vettigt ut..
s-l300.jpg
 

nemesis89

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2011
Ort
Ronneby
Hoj
-99 Kawasaki zx9r
Jag tog över hojen av en kompis, som behövde bli av med den p.g.a en smärre personlig tragedi...
Ser ut att gå att Mecka dit en annan framskärm någorlunda smidigt. Däremot kan nog lyktkåpan, som sagt, bli lite lurigt ??
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Om du inte måste behålla den av någ anl sälj och köp en KTM 660/690 motard istället för de skiljer ju ljusår mellan en motard vs Duke.
 

nemesis89

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2011
Ort
Ronneby
Hoj
-99 Kawasaki zx9r
Hallå igen!
Kör en liten update på projektet nu tänkte jag. Efter mycket om och men, har jag med fullgott resultat monterat annan lykta samt framskärm på duken. Löste instrumenteringen med ett eftermarknadsinstrument. Lirar kanoners!
Nu tänkte jag även ge mig på bakdelen... Har rekat i diverse forum och trådar om möjligheten att montera bakskärm, "underdel", lyse o.s.v. från en 625/640/660 -05. Det här ingreppet är således inget nytt och det tycks vara mängder som fått till det riktigt bra. Problemet är att jag inte hittat enda konvertering från en duke, utan samtliga är från just motard-modellerna. Så jag tänker rent spontant, att det enklaste kanske tordes vara att även hitta en bakram från en -05a, eller vågar man ge sig på att modda den befintliga ramen istället?
Ni som gjort en konvertering av bakdelen, hör gärna av er! Jag ställer gärna lite frågor innan jag börjar klicka hem saker från ktm-shopen :gnissla

31961475_10155625716517810_7127427880442658816_o.jpg
 

nemesis89

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2011
Ort
Ronneby
Hoj
-99 Kawasaki zx9r
Ja, jag lär få köpa sadellås samt wire med låskolv, bara jag slipper köpa hela sadeln, så blir jag nöjd :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top