Ha-ha Den där fick jag rekommenderad av en polare. Utvecklingen går framåt. Jag har alltid haft en annan bild av en handtränare som var rent ut sagt livsfarlig om man slant till ?
Jag minns mina Suka GS jag körde på 70/80 -talet. Dom var lättare vad jag kan minnas än min GSX1250 idag som har hydraulisk koppling.Spontant skulle jag säga att hydraulisk koppling är trögare än vajerkoppling, iaf det lilla jag testat båda varianterna. Min VFR är inte direkt lättdragen i kopplingen.
/R
Hur kan du se hur kardelarna ser ut inne i höljet ?Tack! Jag gissar också på det du säger. Men läst en del på olika fora i tex. USA det nämns. Ska beställa ny kopplingsvajer och "ful-dra" den på utsidan. Inga stora pengar och enklaste börja med. Hade ju varit trevligt om kardelerna såg ut som en blomsterkvast men ser nytt ut och löper jämt och inte "torrt". Men kör på ny vajer först ? Edit: Kul läsa om hojen. Inte gjort det. Jag köpte den för att det är en Suzuki och röd ?
Det var lite av ett "målande skämt" från min sida...Hur kan du se hur kardelarna ser ut inne i höljet ?
Bytte kopplingswire på SV650S när den gick av. Den var helt torr när jag dragit ut den ur höljet.
Den nya wiren var komplett wire med "ändknoppar" och wirehölje som jag minns i två delar, först ett kort wirehölje från kopplingshandtaget till en 90 gradersböj i metallrör vid styrhuvudet där kopplingswiren vek av bakåt, följt av ett längre wirehölje från 90 graders metallröret ner till kopplingsmekanismen på vänster sida av motorn. Och den mekanismen nere vid motorn skulle ställas in rätt. Skruv med låsmutter som jag minns det. Skruven tryckte på kopplingstången genom växellådsaxeln.
Men det var en 2000 SV650S så Suzuki borde hunnit med förenkla.
Men någon möjlighet granska kopplingswiren fanns inte. Wiren var ju helt inne i höljet tills den gick av. Gick inte dra ut.
Tror wire brottet var vid 90 gradersböjen i metallröret vid styrhuvudet.
Och det nya kompletta wirepaketet från Lelles, ja de enda bitarna som gick att granska var några cm vid kopplingshandtaget och några cm nere vid motorn, resten av wiren var ju dold inne i wirehöljet. "Ändknopparna" på wiren var ju fastklämda på fabrik.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |