Konvertera video till mms!? Hjäälp! Småakut...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Har en kvinnlig bekant som fyller år i morgon, tänkte skicka ett gulligt mms för å gratta denna hona. Fröken har en iphone 4 å ja börjar fundera på om ja kommer lyckas med detta. Videon e ett klipp på youtube som ja tänkte dra ner via keep-tube.com. Problemet e att av dom valbara formaten så finns bara en .mp4 (som ja förstått att luren ska klara av), denna hamnar på för stor storlek för att kunna skickas via mms (792kb). E min lur frisk som säger ifrån när ja vill välja denna fil eller har min SGS3 fått hybris?

Har sökt runt efter lite program osv för å antingen komprimera alt tanka ett annat filformat för å sedan konvertera utan vidare resultat...

Hjälp mej ärade SH!

Funkar givetvis (hade dock inte tänkt på de än :crash). Hur som helst så kommer hon kolla på telefonen så känns mer personligt me snutten i ett mms än å bara smsa en länk, eller tänker ja galet?

Funkar givetvis (hade dock inte tänkt på de än :crash). Hur som helst så kommer hon kolla på telefonen så känns mer personligt me snutten i ett mms än å bara smsa en länk, eller tänker ja galet?

Eller så skiter du i film och talar klarspråk istället :ligga?

Eller så skiter du i film och talar klarspråk istället :ligga?

Den metoden brukar ge ganska kass utdelning har ja märkt, iaf när orden kommer ur min mun :rofl...

Any Video Converter använder jag när jag snabbt och enkelt vill konvertera mellan allehanda format. Tror även det har funktion för att konvertera klipp direkt från tuben.

Klarar som sagt förbaskat många olika format åt båda hållen.

Gratis är gott!
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/

Tackar å bockar! Hittade nåt som hette Video converter ultimate från Xilisoft som oxå blev "gratis", däremot blev filen minst dubbelt så stor efter konverteringen så de va fail :huvet...

Testa mpeg streamclip

Den borde göra jobbet, är iaf min favorit. Gratis och bra.

Med Handbrake kan du gör filer direkt till Iphone

Det kan du med Any Video Converter med.
Programmet har förinställda utformat uppdelade i kategorier, tex "apple produkter" under vilken det finns profiler för iPhone, iPhone 4, iPhone 5, iPad, iPod Nano o.s.v.
Finns även en Android-kategori med förval för allehanda android-enheter som Kindle..

Välj lämplig ut-profil så får man förinställda storlek, bitrate, ljudkvalité o.s.v.

....eller så justerar man sin egna utformatsprofil om man har särskilda önskemål, som jag hade när jag beskar och komprimerade filmer till lillkorvens Nintendo DSi..

Sådär, om man räknar bort en halvtimme för å slafsa i sej lite mat så har ja hållit på sen första posten :gnissla... Efter 3 olika Quicktime hittade ja en fungerande pro-version som löste biffen :banana... Från 792kb -> 272kb, alltså under den universella 300-gränsen...

Tackar för alla tips :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...