Kopa bil pa distans, saljaren har kredit.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
God Morgon :)

Jag haller pa att kopa en bil hemma i Sverige, jag sitter i England.

Saljaren vill sa klart ha handpenning for att sakra bilen, det vill jag ocksa. Saljaren har kredit pa bilen.

Jag hade tankt skicka handpenning, fa bilen kollad av en nagon kunning, skicka resten av pengarna och sen fa bilen hamtad.

Hur fan loser jag detta pa ett smidigt och sakert satt, nagon som vet?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Om bilen är på kredit så skall du inte betala honom (möjligtvis mindre handpenning).
Antingen löser säljaren sin kredit i förväg och du kontrollerar att så är fallet.
Alternativt om säljaren inte har möjlighet att lösa sin kredit, så gör ni upp affären på banken där ni löser krediten tillsammans (alternativt din företrädare om du inte kan vara med själv).

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Ska du skicka en check på ett högre belopp än bilens värde och transportföretaget ska ha den överskjutande summan?
:7peta:fakta

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Ja precis, hur kunde du gissa?

Sjukt billig blir bilen i slutandan ocksa!

:tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Elda upp pengarna istället! Då har du i alla fall fått värme :krama
Ägaren får väl ta ett blancolån för att lösa krediten på bilen sen kan du skicka en handpenning.
Om du nu inte råkar ut för världens blåsning alltså....

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Elda upp pengarna istället! Då har du i alla fall fått värme :krama
Ägaren får väl ta ett blancolån för att lösa krediten på bilen sen kan du skicka en handpenning.
Om du nu inte råkar ut för världens blåsning alltså....
Jag ville göra exakt så när jag skulle sälja en hoj med lån på för en massa år sen, men fick rådet av tanten på banken att det var mycket bättre och framstod som mer seriöst att sälja en hoj med lån på än en utan lån :huvet :dummer

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag ville göra exakt så när jag skulle sälja en hoj med lån på för en massa år sen, men fick rådet av tanten på banken att det var mycket bättre och framstod som mer seriöst att sälja en hoj med lån på än en utan lån :huvet :dummer

Mycket bättre för banken ja.

De tjänar ju inga pengar på att folk inte har lån hos dem.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jo, men jag ville ta ett blanco lån hos dom, för att lösa min kredit hos en annan bank, så att jag kunde sälja hojen och lösa det lånet ;)

Aha, ja det var ju lite märkligt. Du var väl helt enkelt inte betrodd av tanten så hon försökte snällt meddela att du inte var välkommen som kund hos dem :tungan

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Aha, ja det var ju lite märkligt. Du var väl helt enkelt inte betrodd av tanten så hon försökte snällt meddela att du inte var välkommen som kund hos dem :tungan
Nja, hon var bara efter, jag har varit kund där sen jag föddes, och dom har tjänat mer pengar på mig än tvärs om ;) Jag gick till det lokala kontoret istället, och då var mitt lån klart på några minuter, hon var väldigt förstående :nicka

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Men om jag betalar restskulden direkt till kredit bolaget skall det val inte vara nagot problem..?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Men om jag betalar restskulden direkt till kredit bolaget skall det val inte vara nagot problem..?

Enda problemet som kan uppträda då är väl att ägarbytet inte genomförs efter att krediten blivit betald.
För ägarbytet kan inte ske innan krediten är betald.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Det har tagit en j-a tid.. Just nu star jag utan bil och utan pengar, och litar pa att saljaren skriver pa papperna. Vad kan ga fel?

:)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...