Kopiera en nyckel?

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Jag som gammal låssmed skulle uppskatta om du inte kallade skomakaren/kemtvättaren/knarkförsäljaren/nyckelmakaren/bordellägaren för låssmed.. :)

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Bobbo V skrev:
2309572 Jag som gammal låssmed skulle uppskatta om du inte kallade skomakaren/kemtvättaren/knarkförsäljaren/nyckelmakaren/bordellägaren för låssmed.. :)
Du som gammal skomakare/kemtvättare/knarkförsäljare/nyckelmakare/bordellägare menar du väl... :hihi

Fast när jag tipsade om mitt ställe så sa jag ju "Nyckel & skogubben i köpcentrat". :fakta

Ser inte nån låssmedsbenämning där, har ej kallat den snubben för "låssmed" nån annanstans heller.
Så du måste väl sett i syne.

Last edited:

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
Ett litet tips är att säga att man råkade tappa nycklarna i sjön när man fiskade, jag har kört detta hos 2 hyresvärdar (efter att ha fått tipset av en kompis..). Annars brukar det funka att kopiera nycklar på marknader! (kan vara smart att göra i förebyggande syfte om man e en slarver).

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Zephro skrev:
2312955 Ett litet tips är att säga att man råkade tappa nycklarna i sjön när man fiskade, jag har kört detta hos 2 hyresvärdar (efter att ha fått tipset av en kompis..). Annars brukar det funka att kopiera nycklar på marknader! (kan vara smart att göra i förebyggande syfte om man e en slarver).

Ponera att ovanstående händer, hur gör man för att det inte ska skita sig i "lås-databasen" då? Ingen hyresrätt utan jag äger dörren.

Zephro

gult é inte fult....
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Blade 929:a
glib skrev:
2314309 Ponera att ovanstående händer, hur gör man för att det inte ska skita sig i "lås-databasen" då? Ingen hyresrätt utan jag äger dörren.

:va Nu hänger jag inte me?!?

Henken

Guest
Äh, du kan göra 29 kopior om du vill så länge du lämnar igen alla 29 när du flyttar.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...