Kopparbricka 6x10 mm

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En lösning jag använt några gånger är att ta lödtenn, vira ett drygt varv eller två, funkar även bra om det råkat bli en spricka där man ska täta.

Man kan ju säkert löda ihop en ring av tjockare lödtenn och då få en bricka men det känns ju ut mer som lite nödlösning som görs i fält.

Stämmer att skallen är Ø10mm, standard försänkning enligt min gammle verkstadshandbok är Ø11mm.
Men att fila ner en fiberbricka till 10-11 mm från 13 mm borde väl gå ganska bra.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
För mig att du har en svarv... Då är det bara sätta upp fiberbrickan å svarva ner den till diameter 10 istället för att fila...
Annars om du har en stång Acetalplast/Delrin är kan man svara en bricka av de...

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
För mig att du har en svarv... Då är det bara sätta upp fiberbrickan å svarva ner den till diameter 10 istället för att fila...
Annars om du har en stång Acetalplast/Delrin är kan man svara en bricka av de...
Japp jag har en svarv så det borde gå hyfsat bra att svarva till en brickorna. Är väl bara att spänna dom på en skruv som sen fästs i chucken.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!