Koppla in ypvs-yamaha dt125lc

dannen25

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2011
Hoj
yamaha dt125lc
Tja

Är så att jag har tänkt att koppla in ypvs på min yamaha dt125lc. Dock så vet jag inte hur man gör, hänger ner en plastkoppling från el motorn med ett par sladdar i den och vajrana ner till cylindern till ventilerna. Har den där andra plastburken med ett kretskort i och 2 plastkopplingar, 1 sockerbit med 1 sladd som kommer från kretskortet.
Har än så länge bara listat ut att en plastkoppling från kretskortet passade med den enda sladden från el motorn iaf.

Så var ska dom andra kopplingarna/sladdarna? har googlat men hittar inget el schema. Kan det gå sönder om man kopplar fel?

Mvh

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
I princip funkar det så här. En kolv i avgasporten dras runt av två vajrar, dessa vajrar sitter på sidan av cylindern och går till en servomotor som sitter bakom motorn på högersidan(har jag för mig). Servomotorn styrs av en databox som sitter under sadeln. Servomotorn och databoxen är ihopkopplade med ett gäng kablar som går in i huvudhärvan . Varje del är inkopplad med varsin kablekoppling som har en motsvarande i huvudhärvan. De kan inte kopplas in fel om originalkopplingarna sitter kvar.

dannen25

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2011
Hoj
yamaha dt125lc
I princip funkar det så här. En kolv i avgasporten dras runt av två vajrar, dessa vajrar sitter på sidan av cylindern och går till en servomotor som sitter bakom motorn på högersidan(har jag för mig). Servomotorn styrs av en databox som sitter under sadeln. Servomotorn och databoxen är ihopkopplade med ett gäng kablar som går in i huvudhärvan . Varje del är inkopplad med varsin kablekoppling som har en motsvarande i huvudhärvan. De kan inte kopplas in fel om originalkopplingarna sitter kvar.

Tackar!

har varit ute och kollat och det stämmer! men det finns 1 kabel kvar som jag inte vet var den ska sitta, det är 1 sladd som kommer ut från den bara med en standardkoppling ( 1 järn koppling som har ett plastskal runt sig för att det ska bli vattentätt tror jag) det sitter många ställen den passar på dock :confused:, kan det gå sönder om man sätter den här fel?

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
En bild säger ibland mera än ord:tummenupp

dannen25

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2011
Hoj
yamaha dt125lc
Tja

Tja

Är hemma nu igen, glömde bort att jag skulle till flygvapnet och ha en övning ver helgen...

Men till 125:an nu

Är så att jag var och testade min kompis dt125r med ypvs och själv tycker jag inte att den qick särskilt mycket bättre på låga varv än vad min lc gör utan ypvs. Så frågan är om det verkligen gör så stor skillnad att ha den inkopplad? eller sotar cylindern igen om man inte har ypvs:en inkopplade?:confused:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
YPVS:en gör inte så stor skillnad. Lite bättre dragvillighet på mellanvarv bara. Sotningen har inget med ypvs att göra alls.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy