Träna inte / visa upp dig inne i stan förrän du KAN köra på bakhjulet. En sak jag hatar är när folk kör på bakhjulet och det är dessa ryckiga och farliga uppvisningar som bara kan gå fel!
Swedie skrev:Träna inte / visa upp dig inne i stan förrän du KAN köra på bakhjulet. En sak jag hatar är när folk kör på bakhjulet och det är dessa ryckiga och farliga uppvisningar som bara kan gå fel!
Kevorkian skrev:Kommer aldrig att vilja starta en wheelie i den farten![]()
Hmmmm, måste nog lära mig koppla upp den ändå.
Swedie skrev:Träna inte / visa upp dig inne i stan förrän du KAN köra på bakhjulet. En sak jag hatar är när folk kör på bakhjulet och det är dessa ryckiga och farliga uppvisningar som bara kan gå fel!
sandstream71 skrev:Var ute i går kväll (fan vad kallt det var) och skulle prova det här med att koppla upp hojen enligt Swedies och andras förklaringar.
Det gick åt helvetet!
Hojen ryckte till som bara den och jag led av att höra kopplingen lida.
Provade flera gånger och det kändes bara helt fel (troligtvis pga talanglös förare)
Byte i stället taktik och tänkte att om den är svår att få upp med gasen på tvåan så kan man ju alltid testa att göra samma sak på ettan för att se vad som händer.
Sagt och gjort, i med ettan och lugn gas upp till ca 5-5.500 varv, av med gasen snabbt och sedan full gas igen. Voila! Framhjulet upp i luften och sedan ett förvånansvärt mjukt nedslag. WOW!
Gled sedan genom byn på diverse rakor och lyfte framhjulet, lycklig som en munk på ett nudist bad!
Nästa steg blir att få ut någon med en DV-kamera för att sedan kunna se hur högt upp man kommer (troligtvis pinsamt lågt) och därmed veta att man kan dra på mycket mer utan problem.
Återkommer när det är dags att lära sig växla!
En Yamaha XJ750 -82 går att koppla upp på ettan. Trots ynka 82 hk, massa kilo och kardan.DisqoBizkit skrev:Skulle man kunna koppla upp en Honda 900 F2? provkörde en i dag, men den ville inte riktigt kändes det som, vad tror ni? ...
Zeb_Macahan skrev:Ja, sen är det kul att kunna dra upp den i 180 med... jätteroligt... trean åsså gunga..
//jaG
-eW- skrev:Sune Andersson körde på bakhjulet med Goldwing i helgen, iofs satt det 2 pers. till på hojen![]()
Rigge skrev:Det borde väl gå på 5:an -6:an med den där?
För övrigt så suger wheelies över 70km/h och under 80 graders vinkel.![]()
sandstream71 skrev:Var ute i går kväll (fan vad kallt det var) och skulle prova det här med att koppla upp hojen enligt Swedies och andras förklaringar.
Det gick åt helvetet!
Hojen ryckte till som bara den och jag led av att höra kopplingen lida.
Provade flera gånger och det kändes bara helt fel (troligtvis pga talanglös förare)
Byte i stället taktik och tänkte att om den är svår att få upp med gasen på tvåan så kan man ju alltid testa att göra samma sak på ettan för att se vad som händer.
Sagt och gjort, i med ettan och lugn gas upp till ca 5-5.500 varv, av med gasen snabbt och sedan full gas igen. Voila! Framhjulet upp i luften och sedan ett förvånansvärt mjukt nedslag. WOW!
Gled sedan genom byn på diverse rakor och lyfte framhjulet, lycklig som en munk på ett nudist bad!
Nästa steg blir att få ut någon med en DV-kamera för att sedan kunna se hur högt upp man kommer (troligtvis pinsamt lågt) och därmed veta att man kan dra på mycket mer utan problem.
Återkommer när det är dags att lära sig växla!
Jag känner mig förnedradZeb_Macahan skrev:Ja, motorvägar
//jaG
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |