kopplat in 2-vägs larm till mc. fråga om du undrar något

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Zx6-R
kopplat in ett 2 vägs larm nu på kawan, funkar riktigt bra. kopplade aldrig in start och stop funktionen. har man växel i och vill vara häftig och starta med fjärren så kommer det nog snart tårar hehe.

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
ymmij skrev:
2694112 kopplat in ett 2 vägs larm nu på kawan, funkar riktigt bra. kopplade aldrig in start och stop funktionen. har man växel i och vill vara häftig och starta med fjärren så kommer det nog snart tårar hehe.

Vad blev det för larm?
Tror det var ett klokt beslut ang. start/stop. Inge humor att inse sitt misstag och man står någon decimeter för långt bort :gnissla

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Zx6-R
Hedgehog skrev:
2694126 Vad blev det för larm?
Tror det var ett klokt beslut ang. start/stop. Inge humor att inse sitt misstag och man står någon decimeter för långt bort :gnissla

blev ett larm från alamera, giordon hette det. hehe ne den tabben vill inte jag vara med om. vad har du för larm?

Hedgehog

Gick med
17 May 2006
Hoj
ymmij skrev:
2694132 blev ett larm från alamera, giordon hette det. hehe ne den tabben vill inte jag vara med om. vad har du för larm?

Inget ännu men efter stölden i våras så ska jag montera någon variant i vinter....

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Zx6-R
Hedgehog skrev:
2694152 Inget ännu men efter stölden i våras så ska jag montera någon variant i vinter....

o fan, hade du något lås på?? beklagar verkligen. monterade mitt idag så vet inte hur det funkar i det härliga vädret vi har i detta landet, men än så länge ser det lovande ut..

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
ymmij skrev:
2694112 kopplat in ett 2 vägs larm nu på kawan, funkar riktigt bra. kopplade aldrig in start och stop funktionen. har man växel i och vill vara häftig och starta med fjärren så kommer det nog snart tårar hehe.

:D kopplade in mitt larm för 5min sedan, coolt, men kopplade inte heller in start. bara larm och lysen. tjuter som fan i garaget :D
Billigt larm för 350kr

Hedgehog

Gick med
17 May 2006
Hoj
ymmij skrev:
2694163 o fan, hade du något lås på?? beklagar verkligen. monterade mitt idag så vet inte hur det funkar i det härliga vädret vi har i detta landet, men än så länge ser det lovande ut..

Jepp, tyvärr hjälpte det inte men ett larm kan ju inte skada även om man kör en lågbudget variant.

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Hedgehog skrev:
2694172 Jepp, tyvärr hjälpte det inte men ett larm kan ju inte skada även om man kör en lågbudget variant.

ja jag förstår inte hur de ska gå att tjuvkoppla mitt larm även det billiga larm.
Allt är kopplat under sadeln så sladdar å tutan batteri m.m sitter där och går inte att komma åt utan att ta bort sadeln me 2st skruvar och då hinner larmet tjuta ett bra tag. måste ju vara omöjligt ELLER? :va

Övrigt har jag eget garage med lås och styr,tänd lås ,skivlås,båt kedja i avlopps rör ( fetkedja som knappt gick igenom hjulet)och vanlig mc lås på bakhjulet:D kom och försök säger jag bara:arsele

Last edited:

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
SilentPlanet skrev:
2694167 :D kopplade in mitt larm för 5min sedan, coolt, men kopplade inte heller in start. bara larm och lysen. tjuter som fan i garaget :D
Billigt larm för 350kr

Vad är det för billigt larm, var köper man det?
Var det svårt att koppla in?

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Zx6-R
SilentPlanet skrev:
2694167 :D kopplade in mitt larm för 5min sedan, coolt, men kopplade inte heller in start. bara larm och lysen. tjuter som fan i garaget :D
Billigt larm för 350kr

hehe gytt! vet inte om jag tog en omväg men drog en sladd från framlyset bak till blinkers sladdarna, funkar gör det iaf.

toxicated skrev:
2694298 Vad är det för billigt larm, var köper man det?
Var det svårt att koppla in?

köpte mitt på www.alamera.com en tusing med frakt, larmdosan larmar när larmet på cyklen gått. va ganska simpelt att koppla in,jag är inte så speciellt teknisk av mig :tungan

Last edited:

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
SilentPlanet skrev:
2694393 köpte mitt på: birka import 355 kr med frakt
enkelt att installera.
Jag hade ett likadant på min fyrhjuling (saknar den massor...) och det fungerade kanon:tummenupp

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Zx6-R
BusenEdo skrev:
2695768 Jag hade ett likadant på min fyrhjuling (saknar den massor...) och det fungerade kanon:tummenupp

gott o höra! skulle man klippa av den där gröna sladden om man vill att larmet ska bli känsligare? fattade inte redigt det där :va ha ett!!

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
SilentPlanet skrev:
2694393 köpte mitt på: birka import 355 kr med frakt
enkelt att installera.
Jag la en order på ett sånt nyss! Så billigt att jag inte kunde låta bli, ska bli kul att se vad det är för skräp.:tummenupp

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
Helt Okey larm.
Bra känslighet, tjuter bra. Det ända som är dåligt är räckvidden på fjärren. Man får i princip stå över hojen o peka mot mottagaren för att larma av/på. (Mottagaren under sadlen)

Mitt larm är av märket Malushi, är era likadana, ni andra som har andra larm av billiga märken, hur är era?

Dock har jag överseende med det på ett larm för 299kr, det fyller sin primära funktion med bravur och det är det viktigaste. :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024