gsx1000r-01
Ny medlem
vad är vanligast?? själv använder jag inte koppling om jag växlar på bakhjulet... sliter det mycke på lådan??
Goffe skrev:växla inte.
att växla kommer göar att du producerar mindre spermier när du blir gammal...
//jaG
Swedie skrev:försök att välxa MED koppling
Nä, "blippar" du rullen precis vid växlingen så äre lugnt. Du kan testa med o utan bli på din hoj t.ex genom att accelerera sakta och konstant och försöka trycka ur växeln. Det går inte eller är väldigt trögt. Testa sen att växla precis efter du slagit av på gasen. Tada, som smör!
mamartin skrev:Kan man vaxla utan koppling aven fran 1an till 2an? Det ar val ett langre steg i och med att neautral ligger mellan.
gsx1000r-01 skrev:det går säkert lika bra men jag tycker att det brukar vara bra fart att dra upp den i tvåan kring 110km/h
mamartin skrev:Onska att jag kunda dra upp den i 2an men 600:an har inte sa bra vrid sa det far bli 1an. Men just vaxlingen har jag ej fatt riktig klam pa an.
gsx1000r-01 skrev:jag rekomender då inte att använda koppling... det blir mycke ryckigare.
gsx1000r-01 skrev:jag rekomender då inte att använda koppling... det blir mycke ryckigare.
Nehej. Det sliter på lådan (skrammelkaklonk) om man inte har rätt varv på puffran när nästa spett går i. Men det sliter inte alls på lamellerna (de ska orka hålla i tillräckligt). Däremot kanske det sliter marginellt på kopplingskorgen.RAVESMURF skrev:man ska komma inom "diff-marginalen" för att växla utan koppling, är du inte precis i rätt läge så sliter det hysteriskt på kopplingen ...
RAVESMURF skrev:man ska komma inom "diff-marginalen" för att växla utan koppling, är du inte precis i rätt läge så sliter det hysteriskt på kopplingen....
det bästa är att växla med koppling, det sliter tillräckligt ändå.
det går att växla över neutralen också, träna träna...
Robban_C skrev:Nehej. Det sliter på lådan (skrammelkaklonk) om man inte har rätt varv på puffran när nästa spett går i. Men det sliter inte alls på lamellerna (de ska orka hålla i tillräckligt). Däremot kanske det sliter marginellt på kopplingskorgen.
Men att exempelvis koppla upp knarren på baktofflan, framförallt på högre växlar, sliter massor på både lameller och korg.
RAVESMURF skrev:JAG GER MIG, JAG ÄR INGEN MEKANIKER JAG E BARA HOJÅKARE....Men jag visste att det slet....vad som slet, det är en annan femma, som sagt "i dont know, i just drive here"
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|