Koppling

kricke90

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
Gsxr 750 -07
Hej!
Jag har precis haft isär min motor för att utgående axeln i växellådan hade gått av, allt har gått bra med att hänga i motorn igen och montera allt annat tills nu när jag monterade kopplingen. Friläge går att lägga i och fungerar som vanligt men när man lägger i en växel så frikopplar den inte helt om man håller in kopplingen, den går att rulla men är väldigt trög rullad.

Vad kan vara fel?
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Hyralisk eller wire? har du rätt spel i handtaget? Hur trögt är trögt?

Det ska gå ganska trögt att rulla med koppling intryckt och växel i, speciellt med kall olja i motorn.
 

kricke90

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
Gsxr 750 -07
Hyralisk eller wire? har du rätt spel i handtaget? Hur trögt är trögt?

Det ska gå ganska trögt att rulla med koppling intryckt och växel i, speciellt med kall olja i motorn.


Det är wire koppling. Det här är väldigt trögt i min mening, nästan så att bakdäcket inte rullar alls
 

kricke90

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
Gsxr 750 -07
Det är inte felinställt vid kopplinghadtaget eller att höljet och att vajern skulle vara klämd
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Det dær har jag med upplevt nær jag rivit ner koppling och motor och sen skall køra igen. Kan va lamellerna som klibbat ihop men har du testat att køra lite eller?
slæpper det inte efter du anvænt kopplingen lite såær det ju fel instællt eller monterat.

Mitt råd testa och kør lite och se om det slæpper annars så skjusterar du på vajern och ser om det hjælper.
 

kricke90

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
Gsxr 750 -07
Okej, tack så mycket ska göra de. Om de är så att kopplingen tar för lite finns det risk för att växlarna tar skada av de?
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Okej, tack så mycket ska göra de. Om de är så att kopplingen tar för lite finns det risk för att växlarna tar skada av de?

Beror på hur du væxlar men jag har faktiskt kørt med en koppling knappt frikoppla ett bra tag innna jag fixa det och det har inte tagit skada.
Upp kan du ju væxla utan koppling utan problem om du ligger rætt på varven ner ær væll mindre bra om du gør det till en vana.

Men det dær får du olika svar från alla på, min honda ær då svår att ta død på :D

Men om du bara skall testa lite ær det ju lugnt. Du rasar inte lådan så fort om du tror det,dom tålen del innna du mosar dom.
Så ut och testa.
 

kricke90

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
Gsxr 750 -07
Beror på hur du væxlar men jag har faktiskt kørt med en koppling knappt frikoppla ett bra tag innna jag fixa det och det har inte tagit skada.
Upp kan du ju væxla utan koppling utan problem om du ligger rætt på varven ner ær væll mindre bra om du gør det till en vana.

Men det dær får du olika svar från alla på, min honda ær då svår att ta død på :D

Men om du bara skall testa lite ær det ju lugnt. Du rasar inte lådan så fort om du tror det,dom tålen del innna du mosar dom.
Så ut och testa.


Tack så mycket för svar, testar det:)
 

kricke90

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
stockholm
Hoj
Gsxr 750 -07
Jag har inte fått igång den ännu, nått elfel sen ska den vara körklar, tror att de bara är någon säkring som gått:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top