koppling

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
nu har ja skruvat isär kalaset... lamellerna e slut.. nästan inget mönster alls kvar på dom.. hur mycket ska d va??

hur viktigt är det att sätta dom tunna stål skivorna i rätt läge när man sätter ihop det igen?? ... ja har inte tagit bort dom än...

//Patrik

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
ahh... äntligen har ja fått ordning på kopplingen igen!! nu drar den helöt annorlunda.. va ruskit nära på å åka ikull när bakhjulet helt oväntat och plöttsligt spann på asvalten... vilket nästan alldrig hänt förut!!!

till er som fundrar på å byta lameller kan ja bara säga: BYT!!!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Även jag skall ta och ge mig på att byta mina lameller, så har lite frågor. Var det svårt att byta? Tog det lång tid? Vad fick du pynta för de nya lamellerna? Något speciellt man ska tänka på när man byter så att det inte blir fel?

/Spiken

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Spiken skrev:
Även jag skall ta och ge mig på att byta mina lameller, så har lite frågor. Var det svårt att byta? Tog det lång tid? Vad fick du pynta för de nya lamellerna? Något speciellt man ska tänka på när man byter så att det inte blir fel?

/Spiken
Det är plättlätt! De grejer du Janne! Sätt dom rätt bara ;) Finns det små "pluppar" på stålplattorna ska dom sitta med ett visst antal grader från varandra.
Spänn fjädrarna också, lika bra. Eller köp hårdare och spänn dom.

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hur får man ut avdragna skruvar? Lyckades dra sönder en av de fyra skruvhelvettena som håller fast lamell kåpan.... eller vadafan skiten heter.. så jävla skitigt förbannad nu :mad: :mad: :kulspruta :mad:

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Spiken skrev:
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hur får man ut avdragna skruvar? Lyckades dra sönder en av de fyra skruvhelvettena som håller fast lamell kåpan.... eller vadafan skiten heter.. så jävla skitigt förbannad nu :mad: :mad: :kulspruta :mad:
Du hade en jävla tur att skruven gick åt helvette ist för att du drog korgen eller ena benet på den! Men de är ju lite knepigt med avdragna skruvar..fast de löser vi! :)

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Spiken skrev:

Allting gåt med Vilja, Våld och Vasselin :cool:

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Jag tänkte kika på hur kolven såg ut på min så jag rev lös motorn dagen innan jag skulle besikta.. Smart.. Nja :rodnar :D

Blev klar 03.30 :crash

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
dom där skivorna me pluppar på spelar inte så stor roll hur du sätter dom.. bara du inte sätter dom lika... så vrid dom lite som du känner för.. d gjorde ja.. d funka fint... ja satte dom me ungefär lika mellan varja plupp... kommer dock inte ihåg hur mkt... priset på nya lammeller är 52:- st det sitter sex st altså 312:- inte farligt alls... å fjädrarna behöver du inte göra nåt åt.. om du gör det tänk på att det bli hårdare att koppla då...

ja bytte inte mina fjädrar å d funkar klockrent... va ute idag... 145km/h (enl BMW mätare)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...