Kopplingen tar inte längre snabb hjälp tack

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
RS "Alex" skrev:
du kanske redan har ordnat det men jag har samma fel på min nu att den driver lite "för mycket" har nog alla fel men väntar på ny koppling också:D det finns 3 hjul som en arm går på när du drar i kopplingen så rullar armen utåt och trycker in tryckplattan om lagerbanan eller hjul banan är sliten så går inte armen ut lika mycket som den borde då får man deffekt koppling och är en omöjlighet att justera

ehh då skruvar man bara ut skruven där nere?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DJM skrev:
ehh då skruvar man bara ut skruven där nere?

bra för då kan ju du komma hit och visa mig det då...

kan förklara:

om man drar in bulten kommer det ligga störe tryck på tryckplattan än vad det borde.... felet när bannan för hjulen är ned sliten är så att armen går inte ut till räkligt så man klarar helt enkelt inte att koppla ur så bra som man borde för man får inte i sär lammelerna.... visst drar man in den så skulle man få det att funka men som sagt då skulle man få med sig lamell slir också

Aee skrev:
Lyssna på DJM nu!

Han har haft problem med sin koppling, efter att han börnade + nån annan gång

bra då vet han ju :tummenupp

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
RS "Alex" skrev:
bra för då kan ju du komma hit och visa mig det då...

kan förklara:

om man drar in bulten kommer det ligga störe tryck på tryckplattan än vad det borde.... felet när bannan för hjulen är ned sliten är så att armen går inte ut till räkligt så man klarar helt enkelt inte att koppla ur så bra som man borde för man får inte i sär lammelerna.... visst drar man in den så skulle man få det att funka men som sagt då skulle man få med sig lamell slir också

bra då vet han ju :tummenupp

okej, men ärligt så hade jag också jävla mycket problem med det i början när jag köpte den. Att den inte frikoppla och slirade lite.

Byte olja och justera massor av gånger där nere. Efter ett tag så gick de perfekt.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DJM skrev:
okej, men ärligt så hade jag också jävla mycket problem med det i början när jag köpte den. Att den inte frikoppla och slirade lite.

Byte olja och justera massor av gånger där nere. Efter ett tag så gick de perfekt.

jo det stämmer ju :tummenupp

men det finns mer eller mindre också :hihi

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln