Kopplings knas Husaberg

ausson

Riktiga män dricker koncentrerad saft.
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Husa 02 650/Husa 04 650 motarder
Har ett litet problem med min koppling, eller jag vet inte riktigt om de är kopplingen men jag förmodar att det är de. När jag skulle sätta ihop motorn igen och skulle ha på det sista i kopplingskorgen så var det så att när jag kom till tryckstången och Kappseln/toppen som skall sitta på tryckstången, alltså den med två eller om det är 3 brickor på så ville den sig inte i bott på tryckstången. Tryckstångens yttre del alltså den som skall peka ut mot motorn är ju svarvad ca 2 x 30 mm och lika så är "kappseln" borrad dessa mått så de är ju som gjort att den skall ligga i bott på den svarvade ytan av tryckstången, men grejen är den att de blir ett mellanrum på ca 7 mm mellan Kapseln" och längst ner på den svarvade ytan på tryckstången. Är nästan helt säker på att de skull ligga i bott på varandra.
Hoppas att någon förstår vad jag snackar om, det blir lätt rörigt :tungan

Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag måste nog säga att jag inte fattar vad du menar :D , men jag har ju plockat isär kopplingen på min husaberg säker 5-6 ggr och även på mina crossar en jävla massa gånger och om det inte är någon del som sjunker in så djupt som den ska eller passformen inte känns bra så har man alltid satt någon del fel, missat att sätta dit någon del eller inte tryckt in kopplingskorgen ordentligt mot motorn. ta upp en sprängskiss och kolla om du glömt något. har du ingen så finns det på husaberg.se

ausson

Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Här har jag en bild.

my.php

Alltså 54 och 55 jag snackar om

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
ok nu förstår jag vad du menar. jag hade ju isär detta på min husaberg 04 får någon vecka sedan, exakt samma hoj som du har alltså. jag kommer ihåg att 55 går så gott om ända ner till "kanten" på 54'an max en mm glipa vad jag kommer ihåg. dock ska den inte snäppa fast eller så utan den sitter ju relativt löst. har du vänt den åt fel håll kanske? 55'an alltså. fast jag antar att du provat den åt båda hållen

ausson

Gick med
25 Jul 2007
Hoj
ok nu förstår jag vad du menar. jag hade ju isär detta på min husaberg 04 får någon vecka sedan, exakt samma hoj som du har alltså. jag kommer ihåg att 55 går så gott om ända ner till "kanten" på 54'an max en mm glipa vad jag kommer ihåg. dock ska den inte snäppa fast eller så utan den sitter ju relativt löst. har du vänt den åt fel håll kanske? 55'an alltså. fast jag antar att du provat den åt båda hållen

går ju inte att sätta dne åt två olika håll.men jag är nästan säker på att den nästan ska va i botten.så de får bli att kolla de.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...