Kopplingskorg

outlook

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2014
Hoj
inte än
Hej. är det någon som kan tipsa om var man kan få tag på en kopplingskorg ny eller begagnad, det är till en honda 1100 xx blackbird 98 års modell.
. mvh palle

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Kolla om det finns någon MC-skrot i närheten av där du bor, annars finns det ny för ca 6000 kr här https://www.motorcyclespareparts.eu...tch-537259/22100mat000-outer-comp-clutch.aspx

Får jag fråga varför du vill köpa en ny? Har du fått jack i den så kanske det går att slipa/fila bort dem om det inte är för mycket...

Edit: Betydligt billigare på ebay som baggen1970 hittade, kolla med säljaren först hur slitna de är (har du fått det skriftligt från säljaren så får du pengarna tillbaka från ebay om då får något som är utslitet när det kommer fram)

Last edited:

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
dyrare motorgrejer så är det fortfarande usa som gäller tycker jag, kolla www.bikebandit.com eller www.ebay.com alt www.motosport.com

Sen om det är skit av ytterkorgen så är garanterat innerkorgen inge bra heller.
byt ut båda när du ändå håller på, och även lagret, värt pengarna.

Förmodar att det är 97-98 du ska ha

prova att googla dessa artikelnummer och jämför
22100-MAT-000 och 22120-MAT-000, 91024-MW3-671

Last edited:

outlook

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2014
Hoj
inte än
Hej kopplingen låter när den startar och slutar när jag håller in kopplingen, hade den på service och han trodde att det var kopplingskorgen, kan tyvärr inte så mycket om detta. mvh patrik

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Hej kopplingen låter när den startar och slutar när jag håller in kopplingen, hade den på service och han trodde att det var kopplingskorgen, kan tyvärr inte så mycket om detta. mvh patrik

prova alternativt bara med att byta nållagret. att det låter något mer när man släpper ut handtaget får man nog leva med.

Jag var förut övertygad om att det var de ryckutjämnande fjädrarna i korgen som gjorde ljud ifrån sig men det visade sig vara marginellt. (Provat både att modifiera befintlig och köpa ny)
Jag tror det var lagret som gjorde att min lät bättre i transmisionen efter byte av både korg och lager

Last edited:
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...