Kopplingsmodd "tyst" Ducati HYM och allmän kopplingsfråga.
Kollat tuben men vill kolla om någon här gjort modden med att byta ut en stållamell mot en kopplingslamell. Verkar finnas lite olika sätt att göra detta på, någon som har erfarenhet av det och kan berätta exakt vilka skivor/lameller som ska bytas ut/läggas till och dess placering?
Sedan som nybliven ägare av en Ducati har jag dessvärre märkt hur ryckig den är på lägre varv, och hastigheter, särskilt krypkörning. AV/PÅ med gasen i lågfart är spännande, finns inget mjukt mellanting och kan ibland även uppfatta att hojen ligger i för hög växel då motorn är väldigt ovillig att använda lågt bottenvrid. Kan slitaget på kopplingen spela i sin roll där och vad ska jag kika efter?
Har nytt drivpaket så inget fel på kedja och drev.
Hypermotard 1100s -09 med torrkoppling.
- - - Updated - - -
Kollat tuben men vill kolla om någon här gjort modden med att byta ut en stållamell mot en kopplingslamell. Verkar finnas lite olika sätt att göra detta på, någon som har erfarenhet av det och kan berätta exakt vilka skivor/lameller som ska bytas ut/läggas till och dess placering?
Sedan som nybliven ägare av en Ducati har jag dessvärre märkt hur ryckig den är på lägre varv, och hastigheter, särskilt krypkörning. AV/PÅ med gasen i lågfart är spännande, finns inget mjukt mellanting och kan ibland även uppfatta att hojen ligger i för hög växel då motorn är väldigt ovillig att använda lågt bottenvrid. Kan slitaget på kopplingen spela i sin roll där och vad ska jag kika efter?
Har nytt drivpaket så inget fel på kedja och drev.
Hypermotard 1100s -09 med torrkoppling.
- - - Updated - - -