Kopplingsschema till Yamaha TZR 125 -93?

makellrens

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2007
Hoj
Yamaha tzr 125 - 93
Hej
Jag har nyss köpt en TZR det e bara det att elsystemet inte funkar alls. När man ska tuta går ena blinkersen på, när man trycker på startknappen går helljuset på. Så nu undrar jag om det e nån som har ett kopplinsschema på datorn eller vet någonstans man kan få tag på det?
Mvh Patrik

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hej
Jag har nyss köpt en TZR det e bara det att elsystemet inte funkar alls. När man ska tuta går ena blinkersen på, när man trycker på startknappen går helljuset på. Så nu undrar jag om det e nån som har ett kopplinsschema på datorn eller vet någonstans man kan få tag på det?
Mvh Patrik

Haha fan vad jobbigt det måste vara... dra igång blinkersen för att starta den xP
Men om du har en manual till den så kan det finnas en ritning där..:)

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
Hej
Mvh Patrik
Din lilla bok du fick med när du köpte den? Användarmanualen står det nästan med all säkerhet i....

makellrens

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2007
Hoj
Yamaha tzr 125 - 93
Fick med en manual när jag köpte den men den är nerkletad med olja å massa annat så kopplingsschemat är oläsligt :(

makellrens

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2007
Hoj
Yamaha tzr 125 - 93
Jo, jag vet ju vart vissa går och ska gå. Men jag hade tänkt att göra allt helt riktigt. Allt ska funka precis som det ska och då vill jag gärna ha ett kopplingsschema. har hört på Yamaha center men dom hade inget å kunde inte få fram nåt. Va e det för kass affär egentligen? Att inte ha grejer te sina egna modeller.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jo, jag vet ju vart vissa går och ska gå. Men jag hade tänkt att göra allt helt riktigt. Allt ska funka precis som det ska och då vill jag gärna ha ett kopplingsschema. har hört på Yamaha center men dom hade inget å kunde inte få fram nåt. Va e det för kass affär egentligen? Att inte ha grejer te sina egna modeller.
hojen är ju som sagt 20 år gammal ungefär... Du får väll helt enkelt testa dig fram om du inte får fram nåt från boken... du kan ju kolla om nån på forumet har samma hoj som du och fråga om dem har en bild på schemat

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb

Elsystemen är väldigt simpla och med en ohmmätare? (Dosa att mäta spänning mm. i) så är de inga problem att dra ett helt nytt, bara man har en liten susning om vad man gör. Att du kan + - ungefär.
kopplingsschema skulle du inte vara spec hjälpt av, det är inte de lätaste att förstå sej på att sådant om man inte gjort de förr.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...