Jag hatar min hoj. Kan ingen bara köpa den av mig så jag slipper eländet??
Läget är alltså följande: Kopplingen slirar, jättemycket(Fullgas på femman=Sliiiiiiiiiir!). Men bara när den är kall, så fort hela motorn är genomvarm efter en kvart eller så funkar den helt felfritt, även om man dumpar kopplingen på ettan. Så, min fråga är därmed: Var sitter felet?
Jag har funderat lite på om det kan vara så enkelt som oljan. Det skulle vara skönt, för jag har tröttnat på att meka med den här. Sist jag fyllde på blev det 5W-40 olja eftersom det fanns gratis ! Jag är rätt säker på att dte borde vara 10W-40. Vet egentligen inte riktigt vad den första siffran står för, men jag har fått för mig att det är viskositeten vid kalla temperaturer, och OM det nu är så att den är för "hal" vid låga temperaturer stämmer det ju jättebra med alla faktorer... Den har börjat slira nu när det är lite kyligt, den slutar slira när den är varm osv... Någon som kan sprida lite ljus över detta?
Läget är alltså följande: Kopplingen slirar, jättemycket(Fullgas på femman=Sliiiiiiiiiir!). Men bara när den är kall, så fort hela motorn är genomvarm efter en kvart eller så funkar den helt felfritt, även om man dumpar kopplingen på ettan. Så, min fråga är därmed: Var sitter felet?
Jag har funderat lite på om det kan vara så enkelt som oljan. Det skulle vara skönt, för jag har tröttnat på att meka med den här. Sist jag fyllde på blev det 5W-40 olja eftersom det fanns gratis ! Jag är rätt säker på att dte borde vara 10W-40. Vet egentligen inte riktigt vad den första siffran står för, men jag har fått för mig att det är viskositeten vid kalla temperaturer, och OM det nu är så att den är för "hal" vid låga temperaturer stämmer det ju jättebra med alla faktorer... Den har börjat slira nu när det är lite kyligt, den slutar slira när den är varm osv... Någon som kan sprida lite ljus över detta?