Koreanen byggs om till lite råare stuk

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ja fan, där fick jag lite uppslag till hur jag ska lösa det med bakljuset, jag vill ju ha undertailen i ett stycke hela vägen liksom... Och även en snabb bra lösning på skylthållare så det ser schysst ut.
Tack så mycket för de bilder hur du gjort. Nu fick man lite fler idéer ;)

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Var ner och hängde på lite snabbt bara och det kan nog bli riktigt schysst.
Den ser bra mycket cleanare ut utan skjutspinnar (fast fästena är fula :gnissla ) och utan den stora fula stänkskärmen.
Ska surfa lite ebay och se, kanske kan få tag på en undertail till sv650 billigt och modda den istället för att bygga helt eget, värt ett försök, går det inte så får man väl sälja den.
Ja, ni får några bilder också, tänk på att det bara är dithängt, inte fastskruvat.

Bifogat

• IMG_3873.jpg
    IMG_3873.jpg
    78.8 KB · Visningar: 101
  • IMG_3874.jpg
    IMG_3874.jpg
    79.9 KB · Visningar: 96
  • IMG_3875.jpg
    IMG_3875.jpg
    104.5 KB · Visningar: 98
  • IMG_3876.jpg
    IMG_3876.jpg
    100.3 KB · Visningar: 85
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Så här gjorde jag med damens gt 650.
Kolla också i hennes garage, Ullis heter hon.

Bifogat

• hy.jpg
    hy.jpg
    6.7 KB · Visningar: 568

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Den ser bra mycket cleanare ut utan skjutspinnar (fast fästena är fula :gnissla ) och utan den stora fula stänkskärmen.
Ska surfa lite ebay och se, kanske kan få tag på en undertail till sv650 billigt och modda den istället för att bygga helt eget, värt ett försök, går det inte så får man väl sälja den.
Ja, ni får några bilder också, tänk på att det bara är dithängt, inte fastskruvat.

Dom dära lastsäkringsräckena under baken skulle ju göra sig bättre avlägsnade från hojen också..

Hinkas

Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Just därför skall dem bort :mad:

Näääh, nästa person kanske vill ha dom på, så jag låter det sitta. Hittade undertail rätt billigt på ebay så det blir nog till att köpa en sådan istället för att bygga egen, känns vettigare eftersom jag inte har en jävla aning om hur jag skulle gjort en annars ;)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Tackar :tummenupp

Som du säger så är det ju inte ditskruvat, om du gör liknande vad jag har gjort så kommer ju baklampan komma lite längre in än på bilderna :tummenupp
Ser ju ut som att hela bakdelen är samma som på min, hehe :yoparty :tummenupp jobba på nu, synd bara att du ska sälja den sen.

Hittade undertail rätt billigt på ebay så det blir nog till att köpa en sådan istället för att bygga egen, känns vettigare eftersom jag inte har en jävla aning om hur jag skulle gjort en annars ;)

Till Josangen eller till nån annan modell?

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Neh till SV650, kikade lite och jämnförde fästpunkter och de verkar vara samma, annars får man väl plasta dit nya fästen, lite lättare att göra det än att göra helt nytt.

Ok, verkar intresant, men det är till den gammla versionen eller? innan -03 eller vad det nu är.
Detta blir intresant :tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte menat som kritik.
Men.
Jag tycker framänden är ett betydligt större problem än bakänden.
Originallyset får gärna vara kvar (tycker om runda lyktor).
Framskärmen är ful som misshandel.
Bärhinkarna till instrumenten kan inte ens en blind mor älska.
Backspeglarna ser ut att komma från Lidl.
Styret verka Ray Charles ha designat.
Kostar inte många spänn att åtgärda.

I övrigt tycker jag att Hyosungen verkar vara en trevlig hoj!

Ett annat tips (som jag själv provat) är att "byta namn" på hojen.
Som du märkt, så reagerar många med misstro när de inser att det är ett uddamärke.
Jag skyltade om min Yamaha TR1a till ett fabrikat med oklanderligt rykte.
Evinrude.
Folk såg bekymrade ut, men vågade sällan fråga...

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Näääh, nästa person kanske vill ha dom på, så jag låter det sitta. Hittade undertail rätt billigt på ebay så det blir nog till att köpa en sådan istället för att bygga egen, känns vettigare eftersom jag inte har en jävla aning om hur jag skulle gjort en annars ;)

Jag har mina tvivel, men hade nog resonerat precis likadant om jag skulle sälja..

Några andra framsteg?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Om du vill fixa till det som nämnts med lyset/mätarna så flytta fram lyset ca 5 cm och fixa nåt vindskydd som täcker mätarna lite diskret.

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Neh till SV650, kikade lite och jämnförde fästpunkter och de verkar vara samma, annars får man väl plasta dit nya fästen, lite lättare att göra det än att göra helt nytt.

Händer det nåt här då?
Snart vår ju om det inte redan är det där uppe också..

Själv väntar jag på kåpglas, infällda blinkers och tid att få tummen ur att rensa upp bakänden på hojen. :näsblod

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år