Korprejsing

Jumbo

#21 R1000
Gick med
20 Mar 2003
Ort
_
Hoj
R1
1. oFFkeFF
2. stavgren
3. Håkan Olsson (Kan man lösa engångslicens på plats?
4. Nr:18 är fetpå
5. Fixx har inget bättre för mig
6. Jumbo är me(någon ska ju komma sist också)
7.
8.
9.
10.
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nyteknik skrev:
Liten debutant; äntligen skulle det bli möjligt att tävla med en Honda RVF 400 eller NSR 250. Tjohoo!!! :tummenupp :rock
Det har det alltid varit, 2-takt 250 cc eller fyrtakt < 400 cc i standardskick gäller för SP250. Martin Karlsson från LMS har kört en Honda NSR250 i några år nu och en Kawa ZXR400 fanns alltid på startlinjen för några år sedan...
Däremot RD350 går inte in i 250SP reglementet men som tur är i "Liten debutant" så det vore ju kul att se några RD på Sviestad! :squid
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
Torkel skrev:
Det har det alltid varit, 2-takt 250 cc eller fyrtakt < 400 cc i standardskick gäller för SP250. Martin Karlsson från LMS har kört en Honda NSR250 i några år nu och en Kawa ZXR400 fanns alltid på startlinjen för några år sedan...
Däremot RD350 går inte in i 250SP reglementet men som tur är i "Liten debutant" så det vore ju kul att se några RD på Sviestad! :squid

Jag har för mig att jag såg en RG500 i någon klass för 2-3 år sedan på Sviestad. Kan det vara så att vissa kan få vara med på dispens eller liknande? (Eller är det bara önsketänk)

/h
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
1. oFFkeFF
2. stavgren
3. Håkan Olsson (Kan man lösa engångslicens på plats?
4. Nr:18 är fetpå
5. Fixx har inget bättre för mig
6. Jumbo är me(någon ska ju komma sist också)
7. Bj.O.rn (är med om jag kan fixa ledigt..)
8.
9.
10.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:
Det har det alltid varit, 2-takt 250 cc eller fyrtakt < 400 cc i standardskick gäller för SP250. Martin Karlsson från LMS har kört en Honda NSR250 i några år nu och en Kawa ZXR400 fanns alltid på startlinjen för några år sedan...
Däremot RD350 går inte in i 250SP reglementet men som tur är i "Liten debutant" så det vore ju kul att se några RD på Sviestad! :squid

Jag trodde SP250 var en klass som tynat bort och försvunni till förmån för större fyrtaktare.

Skulle en RD350 vara ok i "liten debutant"? 400 cc oavsett antal takter? Men vem skulle vilja köra RD350? Det är säkert både lättare, snabbare och roligare att köra en RS250/RGV250/NSR250/KR1.

"Liten debutant" skulle för att få stora och roliga startfält vara öppet även för encylindriga hojar upp till 650 cc.
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
En våg och en bänk. Man lämnar in hojen och får tillbaka den med en klisterlapp o en kommentar typ - ställ dig i led 3.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
1. oFFkeFF
2. stavgren
3. Håkan Olsson (Kan man lösa engångslicens på plats?
4. Nr:18 är fetpå
5. Fixx har inget bättre för mig
6. Jumbo är me(någon ska ju komma sist också)
7. Bj.O.rn (är med om jag kan fixa ledigt..)
8. Goodstuff ( TRX - stor debutant är på om jag inte är på turné då!)
9.
10.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Nyteknik skrev:
Jag trodde SP250 var en klass som tynat bort och försvunni till förmån för större fyrtaktare.

Skulle en RD350 vara ok i "liten debutant"? 400 cc oavsett antal takter? Men vem skulle vilja köra RD350? Det är säkert både lättare, snabbare och roligare att köra en RS250/RGV250/NSR250/KR1.

"Liten debutant" skulle för att få stora och roliga startfält vara öppet även för encylindriga hojar upp till 650 cc.

Grejen just med RD är att det är en kul hoj för inga pengar alls. Vilken annan hoj ligger på 60-65hk, 150kg och går att få för 5000:-?

Vill man testa rejsing på ett mycket billigt sätt men vill ändå ha en hoj med bra prestanda så är RD:n nästan det enda valet.

En sak till, fråga Torkel här på forumet vem som vill tävla med RD. :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top