Korta handtag till KTM 690 enduro

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
kanske lite fel forum men va fan...

korta (tvåfingers) broms- och kopplingshandtag till ktm 690 enduro -08. letat som en dåre och hittar inte ett skit, har dock förstått att det ska finnas. någon som har koll?

Visst finns det....

Du har standard KTM Brembo/Magura handtag och de finns som både korta och långa original....

Jag har mycket mer än det listade. Skall kolla efter... Annars köper man hos närmsta KTM handlare, de kostar doch svin

ja jo jag vet och jag betalar helst inte 800kr per handtag. behöver ju liksom inte vara några superhandtag mer än att de är hållbara och korta. sedan om de är svarta eller oranga är bara ett plus. ja kolla gärna du!

ja jo jag vet och jag betalar helst inte 800kr per handtag. behöver ju liksom inte vara några superhandtag mer än att de är hållbara och korta. sedan om de är svarta eller oranga är bara ett plus. ja kolla gärna du!

Skickade ned en tam apa i garaget då jag är 120mil bort och jag har troligen original kortare handtag till både broms och koppling. Bilder kommer i morgon...

Dessa har jag. Brembo/Magura original fast kortare. 54602042000 Kostar 552kr hos KTM. Intresserad?

Bifogat

• handtag2.jpg
    handtag2.jpg
    131.1 KB · Visningar: 216
Last edited:
Dessa har jag. Brembo/Magura original fast kortare. 54602042000 Kostar 552kr hos KTM. Intresserad?

hur mycket kortare? ser inte så jättekorta ut och högra ser längre ut? viktigast för mig är att de är "tvåfingershandtag" för det är så jag kör och de längre tar i knogarna när jag kör. vad vill du ha för dem?

hur mycket kortare? ser inte så jättekorta ut och högra ser längre ut? viktigast för mig är att de är "tvåfingershandtag" för det är så jag kör och de längre tar i knogarna när jag kör. vad vill du ha för dem?

Mitt kopplingshadtag böjde sej till ett perfekt tvåfingerhandtag när jag vurpade.
Dom saknar ju lite material längstut så att dom ska gåav på rätt ställe.
Testat att böja lite i ditt? Visserligen ganska så stor chans att det gårav istället.

Annars hade jag kollat på ebay, betalade 300-400 kr för nya frästa, justerbara, kortare broms och kopplingsgrepp till gixern.

Mitt kopplingshadtag böjde sej till ett perfekt tvåfingerhandtag när jag vurpade.
Dom saknar ju lite material längstut så att dom ska gåav på rätt ställe.
Testat att böja lite i ditt? Visserligen ganska så stor chans att det gårav istället.

Annars hade jag kollat på ebay, betalade 300-400 kr för nya frästa, justerbara, kortare broms och kopplingsgrepp till gixern.

har kollat ebay, det fanns fina till bra pris men de va till 690 SM. vet inte om det är samma?

De där är de kortaste som finns original och jag känner inte till att det finns kortare. Halva nypriset är väl vettigt....

De där är de kortaste som finns original och jag känner inte till att det finns kortare. Halva nypriset är väl vettigt....

ok, säger mig iofs inte hur pass mkt kortare de är. räknas de som "tvåfingershandtag" eller? du kanske helt enkelt kan säga mig hur långa de är så är det enklare för mig att veta om jag är intresserad eller inte. priset låter dock bra!

58702042000 CLUTCH/BRAKE LEVER (koppling och bromsgrepp) 661:- på lelles. fattar inte varför ktm tar ca 500kr styck för dom. när dom säljs parvis för sexhundra.

ok, säger mig iofs inte hur pass mkt kortare de är. räknas de som "tvåfingershandtag" eller? du kanske helt enkelt kan säga mig hur långa de är så är det enklare för mig att veta om jag är intresserad eller inte. priset låter dock bra!

Hade jag vetat hur långa de var hade du fått infon. Det var syster som gick ned i garaget och tog bilden, får be henne mäta dem....

Hade jag vetat hur långa de var hade du fått infon. Det var syster som gick ned i garaget och tog bilden, får be henne mäta dem....

ja det vore ju bra. inte för att vara omständig men ska jag köpa något så vill jag ju veta om det verkligen är det jag är ute efter.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick