korta orginal sliponet till ktm 660

robahl

ÅK OCH FIKA MC
Gick med
25 May 2007
Hoj
zx10r -05
korta ner orginal sliponet till ktm 660 någon som har gjort det? hur funkar det? bilder? tycker det är lite för långt.
har läst en del trådar om kapa slipon men inte sett någon på en ktm.
en annan fråga det smäller till från pipan lite då o då oftas vid gas på drag läste någonstan att man kunde justera det med någon skruv villken o vart sitter den? eller vad kan man gör ? allt e orginal på hojen.
ursäkta nybörjar frågorna men är en nybliven stolt ktm 660 ägare:tungan
kommer säker komma med fler frågor. man lär sig nått nytt varje dag
tack för att ni finns:)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
NJa dubbelsystemet brukar en del korta av lite men har inte sett någon göra det med singelsystemet. Men det är inga problem att korta av det då det är mkt tomrum tills böjen kommer om du nu skulle vilja det!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Det är bara borra bort popnitarna, sen såga av röret i ljuddämparen, sen kapa höljet. Borra hål för popnitarna i höljet igen. Popnita ihopa.

Har kapat min runt 5cm. Se bild.

Bifogat

• ktm_660_bild_4.jpg
    ktm_660_bild_4.jpg
    75.8 KB · Visningar: 82

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Inte skulle jag vilja ha en tretums stupränna på hojen iallafall, speciellt inte när det är avsett för Japsbilar. =)

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Är inte det till bilar?

Jo är till för bilar.. men det finns både 2,5tum och 3tumms så det är bara att välja .. dom levreras med hängfäste som vilken slipon som hellst och tycker man att utblåsröret är för långt så finns det ju bågfil:tummenupp En sådan här dämpare lev exakt samma effekt som akra,micron,devil,ja alla på marknaden förekommande slipon som kosta multum!! ALla fullflödessytem bygger på rakt perforerat rör rakt igenom det enda som kan skilja är diametern igenom. En fördel var ju att man får en insatts med (besiktning) jag ska då beställa en 3 tummare så man blir riktigt döv:tummenupp

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Här har du ett kortat och klar till vilken färg du vill kolfiber!! svarta kostar endast 499kr inklusive frakt till sverige!! kolla alltid frakterna till sverige.. inte säkert att dom billigaste rören blir billigast med frakt till sverige!!http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-RE...ILENCER-TITANIUM-TIP_W0QQitemZ360035185051QQc

Sorry, men dessa var nog det fulaste jag har sett. Tur är i alla fall att alla har olika smak. Testa dessa och återkom så att vi får reda på hur dom funkar.

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Hoj
KTM sm990
Sorry, men dessa var nog det fulaste jag har sett. Tur är i alla fall att alla har olika smak. Testa dessa och återkom så att vi får reda på hur dom funkar.

En snubbe här på forumet körde dessa burkar på sin vtr 1000 och var nöjd med ljudet... Fungerar gör dom lika bra som alla andra dämpare.. det enda man behöver veta för olika effekter är längd och storlek på det perforerade röret. Den enda nackdel jag ser är att dom är en aningen korta så döv lär man bli och effekten flyttas några hundra varv högre upp i registret än en vanlig slipon till motorcycklar. Att få registret högre upp i varv är ju inte så fel man får då offtast någon kuse till där åtminstonde. Utsendet är ju annan sak men till det priset får dom se ut hur dom vill:D

robahl

ÅK OCH FIKA MC
Gick med
25 May 2007
Hoj
zx10r -05

robahl

ÅK OCH FIKA MC
Gick med
25 May 2007
Hoj
zx10r -05
någon som har bilder på hur det utförs? (kapa orginal dämparn)

Last edited:
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska