Korta serviceintervaller

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lite onödigt vetande....

Läste lite om Kevin Schwantz och Doug Chandlers gamla RGV500. Doug Chandler pajade 17 vevaxlar under försäsongstesterna och detta tvingade ner livslängden till UNDER 20 mil......

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Näääärå, tvåtaktare är underhållsfria...

Saknar ni fortfarànde 500-kubikarna?

/B

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jaha, då vet jag vilka hojar min egen skrothög har som idoler. :lol

OCH, ja Björn. Jag saknar 500:eek:rna.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Den som inte saknar de gamla 500:eek:rna har ju inte alla siffror rätt. Rainey och Schwantz hysteriskt wobblande och kasande i 260 blås med knäet i genom Ostkurve på Hockenheim......nä, nu ska jag kolla på lite gamla videoband igen!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Den som inte saknar de gamla 500:eek:rna har ju inte alla siffror rätt. Rainey och Schwantz hysteriskt wobblande och kasande i 260 blås med knäet i genom Ostkurve på Hockenheim......nä, nu ska jag kolla på lite gamla videoband igen!

Det är synd att dessa inte finns att köpa på DVD. Skulle betala en bra slant för Hockenheim -91 etc. :rock

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det är synd att dessa inte finns att köpa på DVD. Skulle betala en bra slant för Hockenheim -91 etc. :rock

Finns de inte på VHS? Har för mig jag sett dem nånstans. De där Duke eller vad de heter som säljer Isle of man filmer kanske?

Något jag med saknar från den gamla tiden är de riktiga racerbanorna som mer och mer har ersatts av moderna tråkiga F1-faciliteter som Sepang och Motegi. Iofs har vi ett par som Phillip Island,Donington och Assen kvar

Banor som Hockenheim, Salzburgring, Spa-Franchorhamps med flera är ju sorgligt nog borta....

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Finns de inte på VHS? Har för mig jag sett dem nånstans. De där Duke eller vad de heter som säljer Isle of man filmer kanske?

Något jag med saknar från den gamla tiden är de riktiga racerbanorna som mer och mer har ersatts av moderna tråkiga F1-faciliteter som Sepang och Motegi. Iofs har vi ett par som Phillip Island,Donington och Assen kvar

Banor som Hockenheim, Salzburgring, Spa-Franchorhamps med flera är ju sorgligt nog borta....

På VHS finns nästan allt om 500 GP att köpa av Duke. Men inte på DVD.

Ja, Salzburgring var tydligen ett riktigt mandomsprov där Doohan har återgivit hur man körde fullt på sexan mot blinda krön och Alptoppar som fond. :skrämd

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Något jag med saknar från den gamla tiden är de riktiga racerbanorna som mer och mer har ersatts av moderna tråkiga F1-faciliteter som Sepang och Motegi. Iofs har vi ett par som Phillip Island,Donington och Assen kvar.

Riktigt. Sorgligt är det. Phillip Island är :yoparty

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
flyttade runt mina videoband härom veckan, 150-170 band på ca 3-4timmar, det mest på longplay.
Det mesta från -86 finns med där, ska fixa över allt på dvd nånn gång.

Oro

Hej hopp!
Gick med
11 Jun 2003
Bor används bland annat i kärnkraftverk som neutro
Hoj
3 havreracers o 1 par beg regndäck till en 125r
Nyteknik skrev:
På VHS finns nästan allt om 500 GP att köpa av Duke. Men inte på DVD.

Ja, Salzburgring var tydligen ett riktigt mandomsprov där Doohan har återgivit hur man körde fullt på sexan mot blinda krön och Alptoppar som fond. :skrämd

Var det inte den banan som förarna kallade för "järntunneln" eftersom den saknade avåkningszoner men hade stålbarriärer?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Oro skrev:
Var det inte den banan som förarna kallade för "järntunneln" eftersom den saknade avåkningszoner men hade stålbarriärer?

Låter inbjudande! :skrämd

Bifogat

• Salzburgring.gif
    Salzburgring.gif
    1.7 KB · Visningar: 66
  • 08.jpg
    08.jpg
    19.3 KB · Visningar: 69
  • 18.jpg
    18.jpg
    20.5 KB · Visningar: 73
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
R2 skrev:
flyttade runt mina videoband härom veckan, 150-170 band på ca 3-4timmar, det mest på longplay.
Det mesta från -86 finns med där, ska fixa över allt på dvd nånn gång.
När du har fått över de på dvd köper jag en kopia direkt :tummenupp

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...