Kostnad att för handledare?

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Ort
lägenhet
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
handledare

Du behöver inte gå handledarutbildningen om du ska bli handledare för Mc (gäller endast B-behörighet). Du fyller bara i papper att du ska vara H-ledare åt "X" som du skickar till Länsstyrelsen tillsammans med ansökan om Körkortstillståndet, isåf betalar du bara för KK-tillståndet.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
hur lång tid tar det från det man skickat in pappren tills dess man får börja köra med handledare?
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Är det inte 120:-???
I somras var det 120:- väl??
Det var vad jag betalade för mina handledare. Sen att jag tog kortet innan jag fick tillstånden för dem är en annan sak. *Asg*
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
hur lång tid tar det från det man skickat in pappren tills dess man får börja köra med handledare?

Runt en vecka som sagt. Men glöm inte att sätta in avgiften för intyget på kontot. Ty annars händer ingenting, ingen påminnelse, inget handledarintyg, ingenting.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Runt en vecka som sagt. Men glöm inte att sätta in avgiften för intyget på kontot. Ty annars händer ingenting, ingen påminnelse, inget handledarintyg, ingenting.

En vecka????
Var då i Sverige???
Fröstår oxå att det tar längre tid på sommaren pga av oss alla jäkla hojmänniskor men en vecka?????
Mer troligt är det med tre veckor till en månad. tog två månader i somras. Hehe
Möjligt att deras målsättning är en vecka men det stämmer inte.
Väntar sedan tre veckor tillbaka på mitt handledarintyg för att kunna övningsköra för bil med min bror... :tungan

170 är det nu!

aha. då förstår jag. Hehe
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En vecka????
Var då i Sverige???
Fröstår oxå att det tar längre tid på sommaren pga av oss alla jäkla hojmänniskor men en vecka?????
Mer troligt är det med tre veckor till en månad. tog två månader i somras. Hehe
Möjligt att deras målsättning är en vecka men det stämmer inte.
Väntar sedan tre veckor tillbaka på mitt handledarintyg för att kunna övningsköra för bil med min bror... :tungan



aha. då förstår jag. Hehe

Ok, ja med sista eleven jag hade så tog det 3 veckor innan han kom på att han inte betalt in avgiften. Efter att han hade gjort det så tror jag att det tog en vecka. Så du har säkert rätt.

Hilsen
J
 

ridder

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Vid havet
Hoj
Yamaha R1 07 svart
hur lång tid tar det från det man skickat in pappren tills dess man får börja köra med handledare?

satte in pengar till läns måndags samt skickade papprerna då också, intyget kom på posten idag =4 dagar från att jag la det på lådan, det e snabbt för att vara en myndighet =)
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Efter ett rätt irriterat samtal till sthlms länsstyrelse i våras så fick jag allt veta att deras målsättning är 4 veckor och det var bara en målsättning..
och ju fler (idioter underförstått) som ringde desto längre tid tar det!
Det var för bil

Tanten pröjsade och skickade in handledarpapper för MC i januari i år och har fortfarande inte fått något... Så sthlms underbara länsstyrelse tar enormt lång tid på sig... Dessutom har dom bytt system så man måste räkna ut OCR nummer och pröjsa in.. i förväg... Har man inte pröjsat in när dom får pappret så åker pappret... kul va? *Suck*
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag tog lappen och sex månader senare underkändes min/vår ansökan om handledare av länstyrelsen :va :rolleyes: Lite sent beslut...
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Tog en vecka för mig och min elev oxo ;) Göteborg verkar vara snabba ;)

Ok, ja med sista eleven jag hade så tog det 3 veckor innan han kom på att han inte betalt in avgiften. Efter att han hade gjort det så tror jag att det tog en vecka. Så du har säkert rätt.

Hilsen
J
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Ja det verkar ju som om det är just i Sthlm som de är extra sega. *asg*
Men men. Brorsan får ha lite tålamod. Och de som väntar på hojintyg är det väl inte sååå bråttom för?? Kallt ute jue. Eeeek
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
jag har uppkörning i slutet på april.. lite bråttom är det allt. Känns trisst att pröjsa 170kr om man inte ens hinner få handledargodkännandet innan uppkörning?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top