Kostnad att strypa till mellanklass?

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Vad skulle det kosta att strypa en GpZ500s till mellanklass? Var köper man strypningar till denna?

Tack på förhand!

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Agamemnon skrev:
Vad skulle det kosta att strypa en GpZ500s till mellanklass? Var köper man strypningar till denna?

Tack på förhand!

Lämna in till någon som kan det. Kostar runt 1000kr + regbesiktningen typ 500kr. = rutn 1500kr. Besiktigad och klar :)

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Tack!

Frågan e vem som kan det. Det är lite tunt me mc-verkstäder här. 1500 låter ju rätt ok annars. Hoppas en sån här liten krabat funkar ok med strypningar. Borde ju inte vara så mycket som behövs strypas.

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
letar nytt...
Dom på MC-kompaniet kostar 1395:- har jag för mej.
Och som jag också fattat det så går du själv i god för att hojen är strypt genom att skriva på medföljande intyg.

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Vad tror ni försäkringen kostar på en sån här som mellanklass förresten? Trafik räcker.

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Agamemnon skrev:

Tack på förhand!

strypning 1450.. besiktning 600..

om de ska monteras 700.. (behövs dock inte inför reg.bes.)

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
enligt mc-kompaniet är det bara att skruva dit o skriva på monteringsbeviset och sen rulla till bilprovningen :)

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Eller så skaffar man ngt billigare: Ett bänkningsintyg!

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Svart ZX9R -98
Hur kan bänkningsintyget vara billigare? Strypningarna behövs ändå. Tanken är inte att bara köra strypt på pappret. Är rädd om hon som ska köra den så det är bara positivt att den inte går för fort i början.

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
..
montera strypningen själv!?!?!?! :kocko
Måste göras av verkstad samt att du har ett typgodkännande från tillverkaren ( att modellen är godkänd som 25kwh)
När jag ströp monstret så skulle jag ha typgodkännande från fabriken i Bologna samt att en verkstad monterade strypningen och skrev ett intyg på att monteringen var ditsatt korrekt. Detta kostade 500:-(strypningssattsen + montering) + 600:- för omregistreringen!
Glöm att göra det själv!
Lycka till!

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
CaféRacer skrev:
Måste göras av verkstad samt att du har ett typgodkännande från tillverkaren ( att modellen är godkänd som 25kwh)
När jag ströp monstret så skulle jag ha typgodkännande från fabriken i Bologna samt att en verkstad monterade strypningen och skrev ett intyg på att monteringen var ditsatt korrekt. Detta kostade 500:-(strypningssattsen + montering) + 600:- för omregistreringen!
Glöm att göra det själv!
Lycka till!

Det funkar uppenbarligen för att andra att göra det själv.
Jag gjorde det också på min gamla hoj, själv!

Strypningssatsen beställs från mc-kompaniet med ett intyg att de ger rätt effekt (25 kW i detta fall), ett papper där bl a ramnummret är inskrivet.
Sen monterar man själv och skriver ett monteringsintyg, att de verkligen sitter där. Sedan begär man sig till bilprovningen.

Så har jag för mig det var iaf.

Lill-Duccen

kör hoj o har skoj
Gick med
4 May 2003
Hoj
SUZUKI
CaféRacer skrev:
Glöm att göra det själv!
Lycka till!

Jag monterade min strypning själv, och skrev på intyget på bilprovningen, helt okej. Besiktade min för några veckor sedan

Jag beställde en 25 Kw-strypning från http://www.mc-kompaniet.se , kostade 1395:- Med strypningen fick jag ett intyg på att den är 25 kw och jag kunde därmed montera den själv. Reg.besiktningen kostade 600:-

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
CaféRacer skrev:
Glöm att göra det själv!
Lycka till!

Om du köper från: http://www.mc-kompaniet.se/strypningar.htm
så kan du göra det själv. Eftersom du får med papper som du måste intyga att du eller verkstan har satt dit det. Satsen kostar 1400kr men det är inga problem att göra det själv. Det kommer att funka garanterat. Jag kommer att besikta en hoj på fredag strypt som jag själv kommer sätta dit. Lovar att det kommer gå igenom.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning