Kostnad för en MotoGP-biljett?

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Vad kostar en ok biljett till något av MotoGP-racen i Europa?
Och vilka banor är roligast förresten? Tänker mig att bila ner till någon av
Mugello, Assen, Sachsenring eller Brno så tips på vilken av dessa som är vassast mottages tacksamt.
Joel

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag ska till Donnington och en biljett for hela helgen kostar runt 35 pund = 470 kronor.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Brno var billigt, runt 250 spänn för den billigaste biljetten, lör-sön.
Problemet med Brno (förutom fulla, feta tyskar) är att du inte har någon bra överblick över banan och på de billigaste platserna inte lär se någon jumbotron. Sen kan det vara ett rent lotteri att ta sig till och från banan också. Taxi dit går bra (dyrt) men hem är det riktigt knepigt. Hotell går oftast att boka ganska billigt, men oftast en bit utanför stan. Dock är inte taxibilar så dyra när man inte ska till och från banan.
Om ni ska färdas mellan exempelvis Brno och Prag rekommenderar jag att ni frågar efter busstider på närmaste stora hotell, kan vara svårt att få svar på busstationen. I övrigt är det väl inga större fel på Brno, men tror jag satsar på Assen nästa år.

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
assen

jag va i assen -99 priset på biljetterna ca 150 kr lö(kval)sö(race)ca 250kr.
ca 85 mil ifån göteborg,sov i bilen 3km fån banan.för dom bekväma finns ju hotell,vandrarhem,camping.......racet i assen gå vid missommar,men tro inte på sol !! de va 15 regnit å blåsigt.satt på ett bra sälle åxå med 100 fulla å hach rökande tyskar !!! när racet för gp500 började så låg sammtliga tyskar med näsan ner i gräset avdäckade,när racet var över så vakna dom till å sprang ut på banan och en del förare höll på att köra på dom(synd att dom missa,förarna alltså) hadde varit kul om någon fixa en buss resa till nått race eller nåt ?

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Vart ska man sitta då? På eller i slutet av en lång raka eller i en tuff böj?
/En som aldrig varit på ett mc-race

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag satt vid en vänster-högerböj intill en lång raka. Helt ok. Ganska mkt action just där. Men sen är ju frågan om man vill se målgång... Tycker personligen det är roligare med lite böjar, men det är jag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om man tar sig dit till både fredags och lördasgträningarna så har man två dagar på sig att gå runt och reka bra platser. I ingångar till kurvorna sker ju de flesta omkörningarna så kurvor är oftast roligare än målrakan. Dessutom är "Grand Stand" alltid de dyraste biljetterna.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Vi var ett par stycken som var ner till Shachen 2000.
Det var faktiskt en bana som du kunde få bra blick över långa sträckor. Men var ute i tid om du vill få bra platser, men det gäller väl alla GP banor.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
När kör de på Sepang?

Ska vara där i krokarna om ett par månader.
Sol och värmeresan börjar om 20 dagar och håller på i månaderna fem. :tummenupp
Var gärna avundsjuka. :hihi

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
själv är jag sugen på att dra till Assen om det finns nån som funderar på att köra dit?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lasson skrev:
själv är jag sugen på att dra till Assen om det finns nån som funderar på att köra dit?
Hmmm köra till Assen, runt midsommar... jag ska kolla :tummenupp

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
LasseR6 skrev:
När kör de på Sepang?

Ska vara där i krokarna om ett par månader.
Sol och värmeresan börjar om 20 dagar och håller på i månaderna fem. :tummenupp
Var gärna avundsjuka. :hihi

Årets race gick i början/mitten av oktober, jag var där och kollade. Grymt skoj. Vi gav c:a 150kr för två dagars biljett till valfri stor läktare... Mycket folk men arenan är så jävla stor att det känns som att sitta på läktaren på ett SO/SM vad gäller trängsel. Allt är så mycket billigare på plats så om man bara lyckas resa ditt "relativt billigt" så kostar det nog inte mycket mer än ett race i Europa. Är du på plats under MotoGP gör du ditt livs misstag om du inte besöker tävlingen.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
erik skrev:
Årets race gick i början/mitten av oktober, jag var där och kollade. Grymt skoj. Vi gav c:a 150kr för två dagars biljett till valfri stor läktare... Mycket folk men arenan är så jävla stor att det känns som att sitta på läktaren på ett SO/SM vad gäller trängsel. Allt är så mycket billigare på plats så om man bara lyckas resa ditt "relativt billigt" så kostar det nog inte mycket mer än ett race i Europa. Är du på plats under MotoGP gör du ditt livs misstag om du inte besöker tävlingen.

Drar iväg om 2 veckor.
Kommer vara i Malaysia Mars-April.
Tror att det kommer vara någon Formeltävling under den perioden iaf.
Kanske går någon "lokal" mctävling som man kan kolla på.
Annars får man väl åka tillbaka när MotoGP går i höst. :hihi
I verklighetens namn så kommer jag vara black i både hy och plånbok när jag kommer hem i juli. :(
Men det får det vara värt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...